מחאת האוהלים: רק 30 אלף הפגינו ברחבי הארץ במוצ"ש

מפגין מאוכזב: "המחאה נחלשה, אנחנו חדשות השלשום" ■ 5,000 מפגינים בירושלים, אלף בראשון לציון, 800 בקצרין ■ ליף: "לא אסכים שיפתרו לי את בעיית הדיור על חשבון מישהו אחר. לא ניאבק זה בזה על פירורים, אלא ניאבק בשביל כולם על עוגה חדשה"

לאחר הפסקה בהפגנות הענק חזרו הערב (מוצ"ש) אנשי מחאת האוהלים ותומכיהם לרחובות: מספר הפגנות התקיימו ברחבי הארץ כשהמרכזית שבהן בתל-אביב.

עם זאת, המפגינים היום נחלו אכזבה ואולי גם כישלון ראשון כשבכל הארץ הפגינו כ-30 אלף מפגינים בלבד, מהם כ-15,000 בת"א - לעומת 300 אלף מפגינים בכל הארץ בהפגנה הקודמת, מהם כרבע מיליון בת"א.

אחד המפגינים בת"א אמר ל"גלובס": "המחאה נחלשה, היו צריכים ללחוץ על ההדק לפני שלושה שבועות. גם מטרכטנברג לא ייצא כלום, עולם כמנהגו נוהג. אנחנו חדשות השלשום".

בעצרת בת"א נשאו דברים יוזמת המחאה, דפני ליף, יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נעם שליט, ועוד. כמו כן, הופיעו מירי מסיקה, קורין אלאל ושולי רנד.

ליף: "לא ננוח ולא נתקפל ולא נישבר ולא נצא לפגרה"

ליף אמרה היום בעצרת: "היו שאמרו שזה לא סולידרי להפגין כשיורים טילים על יישובי הדרום, בעיניי זה הכי סולידרי בעולם ועדיף מאשר לשבת מול הטלוויזיה. ביטחון הוא גם סולידריות חברתית, זו גם כיפת ברזל.

"התנועה החברתית הזו היא הכי גדולה שהייתה מקום המדינה והיא לא תפסיק עד שדברים ישתנו. לא ננוח ולא נתקפל ולא נישבר ולא נצא לפגרה, עד שנשיג צדק חברתי. נבחרי הציבור נופשים בזמן שאנחנו פה, מרבית הח"כים אפילו לא טרחו להגיע לישיבת חירום. לא הייתה התעלמות מביישת כזו מתחילת המחאה, האם הם מתכוונים להמשיך להתעלם מהעם הזה?

"ועדות זה סבבה. אבל, למדינה הזו כבר יש ועדה, קוראים לה הכנסת, אנחנו בחרנו אותה ויש לה מנדט. אנחנו לא נחכה עוד הרבה זמן, אדוני ראש הממשלה! זה לא איום, זה פשוט המצב. לאנשי מעמד הביניים, לקשישים, לאנשים ששולחים ילדים לבית ספר - אין יכולת לחכות. מספיק חיכינו, עכשיו תורך. לא ניתן יד לעוד ספינים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד התמהמהות. הדבר היחידי שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו הוא צדק חברתי, תחליט אתה, ראש הממשלה, אם אתה מצטרף. מה אתה מתכוון לעשות?

"בשבוע הבא נחזור שוב, ונהיה הרבה יותר אנשים. אנחנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו פה עד שהשינוי יבוא ונישאר גם אחר כך, לוודא שהצדק החברתי ייעשה, לא רק ייראה. זה יום ההולדת ה-25 של גלעד שליט, גם אני בת 25. יש המון אנשים בני 25 במחאה הזו, ואת כולנו הזניח נתניהו. אנחנו כולנו גלעד שליט ונדאג שהוא יחזור למקום טוב יותר. לא ניאבק זה בזה על פירורים, אלא ניאבק בשביל כולם על עוגה חדשה. בואו לצעדת המיליון, אנחנו כאן בגלל המדיניות הכלכלית שדוחפת עוד ועוד אנשים ממעמד הביניים לעוני. ישראל ברחוב והיא תישאר ברחוב, עד שננצח!"

בירושלים החלה הצעדה בשעה 21:00, ויצאה מגן הסוס בירושלים עד כיכר פריז. לפי הערכות, גם בירושלים צעדו אלפי אנשים. במהלך הערב הופיע הזמר ארכדי דוכין. עצרות נוספות התקיימו בראשון לציון, קצרין, יפו, חריש וטבריה.

בראשון לציון הפגינו כאלף בני אדם בצעדת מחאה, מהמרכז המסחרי בן-גוריון לגן העיר.

דפני ליף אמרה לפני העצרת בת"א: "אחרי שזעקת ההמונים זכתה להתעלמות מוחלטת מצד הממשלה, נקרא מעל הבמות ברחבי הארץ לראש הממשלה להתעשת, להחזיר את הוועדה היחידה שבחר הציבור -הכנסת, ולקחת אחריות אישית כיו"ר היחידי שנבחר ושמבין מצויין בכלכלה - ראש הממשלה. אם יסרב - תעלה המחאה לשלב הבא, למפגן כוח אזרחי שכמוהו לא נראה בישראל".

נעם שליט הוסיף: "גלעד בבית הוא התשובה הראשונה להשבת סדר העדיפויות החברתי והערכי הנכון לחברה הישראלית".