כלכלנים בג'קסון הול: "אפשרות למיתון תוך 18 חודשים"

כלכלנים שנכחו בכנס השנתי של הפדרל ריזרב, הביעו תמיכה בצעדים נוספים שייתכן וינקוט אובמה לאישוש שוק הנדל"ן ■ אנליסט: "או שנחכהכמה שנים, או שהממשלה תאיץ את כל העסק"

מהלך אפשרי שמגבש הבית הלבן במטרה לאושש את שוק הנדל"ן האמריקני המקרטע, קיבלה תמיכה רחבה על ידי כלכלנים מובילים אשר התארחו בכנס השנתי של הפדרל ריזרב, בג'קסון הול, וויומינג. כמו כן, במהלך הכנס כלכלנים רבים הביעו נכונות לשקול נקיטת צעדים נוספים ברקע ההאטה בכלכלת ארה"ב, תוך ציון החשש כי ייתכן שתיהפך למיתון ב-18 החודשים הקרובים - כך מדווח האתר הפיננסי מרקטווץ'.

עוד במהלך הכנס, התייחסו כלכלנים רבים לאפשרות כי נשיא ארה"ב ברק אובמה, צפוי לפרוש בנאומו ב-5 בספטמבר (אחרי יום הלייבר) תוכנית לאישוש שוק הנדל"ן, במטרה לנסות ולמתן את ירידת המחירים המתמשכת.

"או שנחכה שלוש או ארבע שנים עד שמשקי הבית יצמצמו את החובות שלהם ויאזנו מחדש את התקציב, או שהממשלה ועסקים יוכלו למצוא דרך להאיץ את כל העסק - מה שיוביל להאצה בצמיחה", אמר ביל גלסטון (Bill galston), אנליסט ב-LBI.

ההצעה הקונקרטית ביותר בנוגע לשוק הדיור הגיעה מגלן הובארד (Glenn Hubbard), יוצא כלכלי בכיר לשעבר בבית הלבן, בתקופתו של ממשל בוש, אשר מכהן כמרצה פעיל בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה.

התוכנית שלו, שהוצגה לגורמים בבית הלבן, לאפשר למשקי הבית אשר מחזיקים במשכנתאות המגובות על ידי הסוכנויות הממשלתיות, לממן אותן מחדש גם במידה וערך הנכס נמוך יותר משווי המשכנתא.