הטיפ היומי: מניה שבאפט קנה ויכולה לזנק ב-30%

RBC: בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, מעריך שההשקעה של באפט בבנק תרגיע את המשקיעים

בנק אוף אמריקה הוא הבנק הגדול ביותר בארה"ב מבחינת שווי נכסים מנוהלים (כ-2.3 טריליון דולר). הבנק פעיל בכ-40 מדינות, ומשרת כ-57 מיליון לקוחות קמעונאיים, עסקים קטנים ובינוניים, תאגידים גדולים וגופי ממשלה, ומספק שורה רחבה של שירותים בנקאיים.

ברקשייר האת'אווי , שבניהולו של וורן באפט, הודיעה בשבוע שעבר על השקעה ב-BAC: הבנק ימכור לברקשייר מניות בכורה בשווי 5 מיליארד דולר, המעניקות דיבידנד שנתי של 6%, ואשר ניתנות לפדיון על-ידי הבנק בכל עת תמורת פרמיה של 5%. בנוסף תקבל ברקשייר אופציות לרכישת 700 מיליון מניות רגילות במחיר של 7.14 דולר. מימושן האפשרי יתרום להון הבנק 5 מיליארד דולר נוספים, וידלל את המשקיעים בכ-7%.

לא האמנו ש-BAC יזדקק לגייס הון בשלב זה, גם על רקע הצהרות המנכ"ל בעניין. אך בעוד דילול המשקיעים מאכזב ואמינות ההנהלה נפגעה, ייתכן כי מדובר במחיר ששווה לשלמו, אם ההשקעה תרגיע את חששות השוק בנוגע ליציבות הבנק.

לאחר התחשבות בהזרמת ההון ובמרווחי הרווח הנמוכים בסביבת הריבית הנוכחית, אנו מורידים את תחזית הרווח הנקי למניה ל-2011 ו-2012 ב-0.25 דולר ו-0.35 דולר, ל-1.5 דולר ו-1.2 דולר בהתאמה.

עם זאת, הבנק נסחר ב-60% בלבד משוויו המאזני הנקי, ומנייתו מציעה מהלך אטרקטיבי לטווח הארוך. אנו ממליצים על BAC "תשואת יתר", אך לאור מכירת החיסול במניות הבנקים מורידים את מחיר היעד מ-12 דולר ל-10 דולר, המשקף עדיין אפסייד של 30% על המחיר הנוכחי.

* נכתב על ידי RBC, שותף אסטרטגי של תמיר פישמן