דיווח: ענקית המשחקים זינגה דוחה את ההנפקה בוול סטריט

על-פי הערכות דחיית ההנפקה נבעה מהתנודתיות הרבה בוול סטריט בתקופה האחרונה ■ גורם המקורב לחברה אמר כי הדחייה עשויה להיות עד נובמבר ■ שואפת לגייס מיליארד דולר בהנפקה הציבורית של מניותיה

זינגה, מפתחת משחקי הווידיאו החברתיים, דוחה את ההנפקה בבורסה בניו-ניורק, כך מדווח היום (ב') ה"ניו יורק פוסט". זינגה הייתה צפויה לצאת להנפקה כבר בחודש הבא. על פי הערכות דחיית ההנפקה נבעה מהתנודתיות הרבה בוול סטריט בתקופה האחרונה, כך על פי גורמים המקורבים לחברה.

בחודש יוני האחרון זינגה הגבירה הילוך בדרכה לוול סטריט, לאחר שדיווחה על הגשת בקשה כבירוקרטיה הנדרשת מצד הבורסה לניירות ערך, ומסרה כי החברה מקווה לצאת להנפקה בקרוב מאוד. גורם המקורב לחברה אמר כי הדחייה עשויה להיות עד נובמבר.

נזכיר כי זינגה שואפת לגייס מיליארד דולר בהנפקה הציבורית של מניותיה. החברה - שאותה הקים מארק פינקוס ב-2007 - היא מפתחת האפליקציות הגדולה ביותר בעבור הרשת החברתית פייסבוק. ארבע האפליקציות המצליחות ביותר בפייסבוק הן של זינגה, כאשר מספר המשתמשים בהן גדול פי שמונה משל מפתחת האפליקציות השנייה לה. פייסבוק היא פלטפורמת המכירות הראשית, ולמעשה היחידה, של זינגה, עובדה העשויה לעורר את דאגתם של המשקיעים בחברה, התלויה בשל כך באסטרטגיה של פייסבוק.

אם זינגה אכן תגייס מיליארד דולר בהנפקה, תהיה זאת ההנפקה הגדולה ביותר של חברת אינטרנט אמריקנית מאז הנפקתה של גוגל ב-2004. את הנפקתה של זינגה יובילו הבנקים מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, ג'יי פי מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה, ברקליס ו-Allen & Co.