410 שקל ל"יום עבודה" בנבחרת; 1,800 שקל לניצחון

כמה כסף יקבלו שחקני נבחרת הכדורסל עבור ההופעה באליפות אירופה? איזה שחקנים יקבלו סכומים גבוהים יותר? ואיזה בונוס יקבלו האבות שבחבורה? המספרים, האש"ל והבונוסים המלאים בפנים

‎‎אחרי שבשנים האחרונות נלחמו באיגוד הכדורסל מדי קיץ בתופעה חדשה של סירובים כאלו ואחרים של שחקנים להתייצב ל"מילואים" בנבחרת, בקיץ האחרון לא נרשם בסופו של דבר ולו סירוב אחד (דייויד בלו עשה בעיות, אבל בסוף התרצה והצטרף). כחלק מהרצון לתגמל את אלו שכן מגיעים, נעשה בשנתיים האחרונות ניסיון אמיתי לשפר מעט את התנאים של שחקני הנבחרת ברמה הכספית במסגרת דיונים בין ארגון השחקנים לבין איגוד הכדורסל.

אז כמה כסף יקבלו שחקני נבחרת הכדורסל עבור "המילואים" אליהם גויסו הקיץ?‏ ובכן, האופן בו מחולק הכסף לשחקנים מורכב משני סעיפים: מספר הימים שבהם השחקן פעיל בנבחרת, ובנוסף בונוסים עבור הישגים. מאז החלו האימונים באופן רשמי ב-27 ביולי, עבור כל יום פעילות (ולא משנה אם מדובר ביום שיש בו אימון, משחק אימון או רק מסיבת עיתונאים) מקבל כל שחקן בנבחרת סכום בסיס של 410 שקל. מכאן והלאה הסכום מתחיל לעלות על פי קריטריונים שונים: במידה ומדובר בשחקן שהוא אב לילדים, התעריף עולה ל-488 שקל ליום; "תוספת ותק" מבטיחה 40 שקל נוספים ליום עבור כל 25 הופעות ששחקן רשם בנבחרת: לדוגמה - יותם הלפרין שהוא אב לילד ורשם 119 הופעות בנבחרת, יקבל את הסכום הגבוה ביותר בסגל - 648 שקל ל"יום עבודה".

אם לוקחים את העובדה שהנבחרת החלה את הפעילות שלה ב-27 ביולי, המשמעות היא שהשחקנים יסגרו כ-40 ימים בקיץ הנוכחי לפחות. כך ששחקן בסטנדרט המשפחתי ובוותק של הלפרין יתוגמל ב-25,920 שקלים עבור כל הקיץ. על הסכומים האלו מתווספים סכומי אש"ל של 25 אירו ליום, אותם מקבל כל שחקן עבור שהייה בחו"ל.

יש גם בונוסים

המרכיב השני אותו יכולים להכניס השחקנים הוא מרכיב הבונוסים, שמחולק לשניים: בונוסים על ניצחונות ומענקי מיקום. כל ניצחון באליפות אירופה מזכה כל אחד מהשחקנים ב-1,800 שקל (משחקי אימון אינם נחשבים); במידה והנבחרת תסיים במקומות 5-8 יקבל כל שחקן בונוס של 10,600 שקל; עבור מקומות 1-4 בונוס של 18,000 שקל; מתחת למקום 8 לא יחולקו לשחקנים בונוסים על מיקום. מקום שמבטיח העפלה למשחקים האולימפיים בלונדון (מקומות 1-2): 20,500 שקל לשחקן. לסכומים האלו מצטרף גם בונוס של 6,920 שקיבל כל שחקן בקיץ שעבר עבור ההעפלה לאליפות אירופה.

בשורה התחתונה: קמפיין סביר, שבו תצליח הנבחרת לגרד שני ניצחונות באליפות אירופה, יבטיח לשחקנים הוותיקים בסגל כ-30,000 שקל ברוטו.

אגב, הכסף לא מגיע ישירות לשחקנים אלא מופקד בקופה מיוחדת אותה ניתן למשוך רק אחרי הפרישה מהנבחרת, ובכל מקרה לא לפני גיל 30.