באומן-בר-ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של ישראכרט

תקציב הפרסום עמד בשנת 2010 על 7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים ■ במסגרת הזכייה יטפל באומן במותגים ישראכרט ואמריקן אקספרס

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הוא הזוכה בתקציב הפרסום של ישראכרט. כזכור, לפני כ-3 חודשים הוחלט בתשלובת ישראכרט להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בתקציב למעלה מעשור.

קבוצת ישראכרט הינה בשליטת בנק הפועלים. ל"גלובס" נודע כי עם ההחלטה להיפרד משלמור פעלו למעשה שני כוחות מנוגדים בתוך ישראכרט: כאלה שסברו כי יש לשמור על הפרדה מוחלטת של מערך הפרסום של ישראכרט ממערך הפרסום של בנק הפועלים ולא לאפשר למשרדי הפרסום של בנק הפועלים (גיתם ואדלר) לקחת חלק במכרז; ומצד שני היו כאלה שסברו כי בחיבור זה אין בהכרח חיסרון, ויש לאפשר למשרדים לקחת במכרז חלק.

בסופו של דבר ניתנה האפשרות למשרדי בנק הפועלים להתמודד על התקציב, ולשלב המצגות הגיעו משרדי הפרסום גיתם BBDO, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס.

לכל אחד מהמשרדים הייתה נגיעה כלשהי בתחום הכספים: אדלר וגיתם מטפלים בבנק הפועלים; באומן מטפל כיום בתקציב הפרסום של בנק לאומי למשכנתאות (חלק קטן יחסית של קבוצת לאומי); וגלר-נסיס טיפל עד לפני כשנה בתקציב הפרסום ויזה כאל, שעבר למשרד הפרסום יהושע על רקע חילופים פרסונליים בהנהלת החברה. לאחר שלב הצגת הקריאייטיב התבקשו המשרדים להגיש הצעות מסחריות.

תקציב נחשק

המשרד הזוכה מקבל למעשה לטיפולו שני מותגים: ישראכרט עצמו ומותג הפרימיום אמריקן אקספרס.

מדובר בהישג אסטרטגי משמעותי, שכן תקציבי הפרסום של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הינם תקציבי פרסום נחשקים מאוד בקרב משרדי הפרסום, ולא לחינם המכרז עורר המכרז התעניינות רבה בענף.

מדובר בתקציב עתיר השקעה פרסומית: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2010 עמדה ההשקעה של הקבוצה בפרסום על כ-24 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים; וב-2009 פרסמה ישראכרט בכ-19.8 מיליון דולר, שהם כ-6 מיליון דולר.