אצטדיון בלומפילד יוגדל ל-18 אלף מושבים

עלות המהלך, שאושר על-ידי הוועדה לתכנון ובנייה בתל אביב, מוערכת בכ-5 מיליון שקלים ■ התוכנית תתבטל במידה שהיא לא תבוצע תוך חמש שנים מיום אישורה למתן תוקף

אצטדיון הכדורגל בלומפילד ביפו יורחב לכ-18 אלף מקומות. כך הוחלט היום (ד') בדיון הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א. עלות המהלך מוערכת בכ-5 מיליון שקלים.

הוועדה המליצה להפקיד את התוכנית של חברת היכלי הספורט תל אביב-יפו להרחבת האצטדיון ב-3,000 מקומות ישיבה, כך שיגדל מכ-15 אלף מקומות לכ-18 אלף מקומות ישיבה. אצטדיון בלומפילד, המשתרע על פני כ-52 דונם, מהווה מגרשן של קבוצות הכדורגל התל אביביות הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובני יהודה.

האיצטדיון תחום בין הרחובות שארית ישראל, התקומה, התחיה ושלבים ביפו. הוא נמצא בבעלות עיריית ת"א וכולל בשטחו גם מבנים המשרתים את העירייה, כולל מחסני עירייה. במסגרת תוכנית ההרחבה שאושרה היום יוכשרו גם חדרי שופטים, חדרי שחקנים, חדרי תקשורת ומלתחות.

לצורך כך ייעשה שינוי בחלוקת שטחי הבנייה במגרשים הציבוריים שעליהם יושב האצטדיון לצד תוספת של שטחי שירות בהיקף של 2,400 מ"ר לשטחי האצטדיון ותוספת של 6% לשטחי הבנייה המותרים בשטח הציבורי הפתוח.

התוכנית תתבטל במידה שהיא לא תבוצע תוך חמש שנים מיום אישורה למתן תוקף. שיפוץ האצטדיון החל כבר ב-2008 עם השינויים שנעשו בחלקו הצפוני, כולל החלפת הכיסאות בכיסאות מתקפלים, הוספת תאורה ומעקות בטיחות והגדלת מספר המקומות באמצעות הוצאת המזנונים מאזור היציעים. מהלך דומה נעשה בחלקו הדרומי של האיצטדיון כעבור שנה, ובמארס השנה אישרה ועדת הכספים של העירייה לתקצב את תוספת 3,000 המושבים ב-5 מיליון שקל.