אנשי קבע מקבלים מגרשים בלי מכרז - ומשכירים באלפי ש'

מחוז דרום של רשות מקרקעי ישראל מתריע: אנשי הקבע מפרים תנאים לפיהם קיבלו מגרשים ■ דובר צה"ל: מותר לאנשי הקבע להשכיר את ביתם באופן זמני

מחוז דרום של רשות מקרקעי ישראל מתריע כי אנשי צבא קבע מפרים את התנאים לפיהם קיבלו מגרשים ללא מכרז ובתנאים נוחים לצורך בנייה עצמית של בתים, אולם למעשה אינם גרים בבתים, אלא משכירים אותם.

מנהלת מחוז דרום, פאני ששפורטה, הודיעה למינהל המגורים בצה"ל כי דירות רבות ביישוב עומר, ששווקו לאנשי קבע המשרתים בדרום לצורך העתקת מגוריהם, מושכרות בשוק החופשי, במחיר של כ-5,000 שקל לחודש.

בחוזה הפיתוח של אנשי הקבע נאמר כי רוכש המגרש "מתחייב להצהיר כי ישתמש ביחידות הדיור למגוריהם ולמגורי בני ביתם". במכתב נאמר כי ממ"י "רואה בהשכרת דירות כאמור כפעולה הנוגדת את מהות העסקה, כמו גם כהפרה בוטה של הסכם הפיתוח, על כל המשתמע מכך".

"חיזוק הנגב"

ביישוב עומר שווקו לפני שנתיים 120 מגרשים של 600 מ"ר במחיר של כ-400 אלף שקל למגרש.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "לפי תקנות חובת המכרזים, יכולה מועצת מינהל מקרקעי ישראל לאשר הקצאת קרקע בפטור ממכרז להקמת פרויקט מגורים ביוזמת צה"ל. פרויקט המגורים בעומר מהווה חלק מפרויקטי המגורים והמאמץ הלאומי לחיזוק הנגב ומעבר צה"ל דרומה. ההצטרפות לפרויקטי המגורים מחייבת את איש הקבע לחתימה לחמש שנות שירות קבע בצה"ל, וכן נאסר עליו למכור את ביתו במשך 5 שנים".

עם זאת, אומרים בדובר צה"ל, "בשל מאפייני השירות, המחייבים לעיתים את איש הקבע לנוע בין תפקידים ולשרת בבסיסים שונים בארץ, יכול איש הקבע להעתיק זמנית את מקום מגוריו בסמיכות למקום שירותו. בתקופה זו, הוא יכול להשכיר את ביתו".