אקסלמד תעמיד הלוואה בהיקף של 750 אלף דולר ל-MCS

אקסלמד היא בעלת המניות הגדולה בחברת מדיקל קומפריישן (MCS) ושבעל המניות הגדול בה הוא מורי ארקין ■ ההלוואה ניתנה כדי להימנע מהערת "עסק חי"

אקסלמד, בעלת המניות הגדולה בחברת מדיקל קומפריישן (MCS) ושבעל המניות הגדול בה הוא מורי ארקין, התחייבה להעמיד לה הלוואה של 750 אלף דולר בעת הצורך. MCS דיווחה באחרונה על מו"מ שהיא מנהלת למכירת פעילותה לחברת מכשור רפואי גדולה מתחום האורתופדיה בסכום של 75 מיליון דולר.

מדוחותיה עולה כי ל-MCS יש 2.4 מיליון דולר בקופת המזומנים. במחצית הראשונה של השנה היא שרפה 960 אלף דולר, והיא תצטרך לשלם 800 אלף דולר עד סוף השנה, עלויות הלוואה מתאגיד בנקאי.

מצב המזומנים הזה היה עלול להוביל את החברה לרישום הערת חי בדוחותיה, והבטחת ההלוואה נועדה למנוע זאת. אםMCS אכן תבקש את ההלוואה, היא תבוצע בדיסקאונט של 5% על מחיר המניה ב-30 הימים הקודמים להחלטה. הערת עסק חי אצל חברה שעומדת מכירה יכולה להוביל את הרוכשת לנצל את קשיי הנזילות לכאורה ולהוריד את המחיר. על-ידי מתן ההלוואה מאותתים בעלי המניות כי הם עומדים מאחורי החברה גם אם לא תימכר.

MCS, שפועלת בתחום המכשור הלא פולשני למניעת קרישי דם, דיווחה היום על המשך גידול במכירות, מה שמראה שהיא לא האטה משמעותית את פעילות השיווק העצמאית.

החברה רשמה במחצית הראשונה של 2011 הכנסות של 3.5 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.