תם החופש: 1.5 מיליון תלמידים יפתחו היום את שנת הלימודים

אחרי חודשיים של חופש, יגיעו הבוקר 125 אלף תלמידים חדשים אל הכיתות ■ פתיחת שנת הלימודים צפויה להיפתח כסדרה וללא שביתות - לאחר סיכום על הרפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה"

כמעט שני מיליון תלמידים יפתחו הבוקר את שנת הלימודים בשעה 8:00, ללא שביתות או שיבושים אליהם התרגלנו ב-1 בספטמבר של השנים האחרונות, פרט לבית ספר אחד, "ניר עציון" בפתח תקווה, אותו משביתים ההורים. השנה הקדימו במשרדי החינוך והאוצר ובארגוני המורים לפתור את הסכסוכים מספיק זמן מראש, עם חתימת הסכמי "אופק חדש" בהסתדרות המורים ו"עוז לתמורה" בארגון המורים. שני ההסכמים מעניקים למורים תוספות שכר משמעותיות תמורת הגדלת מספר שעות העבודה השבועיות.

רפורמת "אופק חדש" תכנס השנה גם ל-7,200 גני ילדים. ההורים ישמחו לשמוע ששהות הילדים בגן תוארך בחצי שעה - עד שעה שתיים בצהריים. השנה ילמדו בבתי הספר מיליון ו-558 אלף תלמידים, מתוכם 123 אלף ילדים שיחלו את לימודיהם בכיתה א'. לגני הילדים יגיעו מחר 384 אלף זאטוטים. בסך הכל 134 אלף עובדי הוראה יקדמו את פני התלמידים בחיוך.

בדרום חוששים מהגראדים

עם זאת, היו כמה בתי ספר שקצת הופתעו אתמול, באופן ששיבש מעט את ההכנות האחרונות לתחילת שנת הלימודים. כך, למשל, בבית הספר אלחריזי בתל אביב, שם הגשם הפתיע אתמול בבוקר את צוות המורים. "בהתחלה הרגשה מרגשת. אני לא זוכרת אירוע כזה שב-31 באוגוסט יורד גשם, אבל זה כנראה חלק מהפריחה וההתחדשות", סיפרה שלומית ברק, מנהלת בית הספר.

בבתי הספר באזור הדרום עדיין קיימות בעיות מיגון קשות. רק עד טווח שבעה קילומטרים מהרצועה, ניתן לומר שהם ממוגנים היטב. אמש התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול שתי רקטות קסאם, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. עם זאת, הלימודים ייפתחו הבוקר כסדרם, גם ביישובי הדרום ובגזרות שנתונות עדיין בכוננות גבוהה מחשש לפיגועים.

אריה שלפניק ישלח היום את בנו לבית הספר הראל באשדוד שנבנה לפני יותר מ-40 שנים, אך החששות שלו כבדים. "מצד אחד מדובר בלימודי חובה ואני רוצה לשלוח את הילד, אבל מצד שני אני חושש, כי יש לנו עבר של נפילות גראדים", הוא אומר ומצביע על הזכוכיות הרבות בתקרה: "אם חס וחלילה הגראד ייפול ויפגע הוא יתפוצץ בתוך בית הספר בחלל סגור ואני לא רוצה לדמיין מה יהיה פה".

בעוד חודש - החופשה חוזרת

החופש הגדול אולי רק הסתיים, אבל הילדים השנה ייהנו מחופשה גדולה נוספת כבר בעוד חודש. בניגוד לשנה שעברה, חופשות יום כיפור וסוכות יחוברו, ויתווספו להן שלושה ימי חופשה - בסך הכול 16 ימי חופשה רצופים שיחלו ב-7 באוקטובר.

חג החנוכה יחל השנה יום אחד מוקדם יותר וכך גם חג הפסח. את הנחמה יוכלו למצוא ההורים בחופש הגדול הבא - שלראשונה יקוצר בחמישה ימים ויסתיים ב-27 באוגוסט. עד אז - שתהיה לכל התלמידים שנת לימודים מעשירה ופורייה.