ב-UBS חותכים את תחזית הצמיחה בישראל ל-3.5% ב-2012

קיימים סימנים ברורים להאטה" ■ חותכים את תחזית הצמיחה בישראל ל-3.5% ב-2012 לעומת תחזית לצמיחה של 4% ■ צופים האטה בצמיחה ברבעון השלישי של השנה - תסתכם ב-3-3.5% בלבד

בבנק ההשקעות השוויייצרי יו.בי.אס חותכים היום (ה') את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2012 ל-3.5% בהשוואה ל-4% בתחזית הקודמת, שיעור הצמיחה החזוי ע"י רוב הכלכלכנים בשוק. לשנת 2011 בנק ההשקעות מותיר את תחזית הצמיחה על 4.5%. על רקע האטה העולמית, ב-UBS לא אופטימיים ומעריכים כי ישראל לא תהיה חסינה ותספוג גם היא האאטה בפעילות הכלכלית.

"יש סימנים ברורים להאטה בכלכלה הישראלית", מעריכים כלכלני בנק ההשקעות. לצורך ביסוס הערכה של יו.בי.אס, מציינים הכלכלנים את נתוני התמ"ג לרבעון השני שהצביעו על צמיחה מתונה בשיעור של 3.3% בלבד אחרי צמיחה של 4.7% ברבעון הראשון וצמיחה בשיעור של 7.4% ברבעון האחרון של 2010. גם הייצור התעשייתי הראה סימני נסיגה והסתכם ב-3% ברבעון השני.

על בסיס ניתוח שערך בנק ההשקעות, מעריכים כלכלני הבנק כי הצמיחה בישראל לא תעלה מעל טווח של 3-3.5% ברבעון השלישי, צמיחה הנמוכה אף יותר מהרבעון השני.

על רקע הירידה שצופים בבנק ההשקעות ברמת הצמיחה בישראל, מציינים הכלכלנים כי גם הערכה הקודמת לפייה בנק ישראל יעלה את הריבית עד סוף השנה לרמה של 3.75% ולשנה הבאה הריבית תעלה עד 4.5%, כעת עומדת נבחנת מחדש וככל הנראה תהיה הורדה גם בהערכה זו. נציין כי הערכה זו אינה עולה בקנה אחד עם הערכות בשוק על הורדת ריבית בישראל בתקופה הקרובה.