דריכות בארה"ב: כמה משרות הוסיף המשק האמריקני באוגוסט?

דוח התעסוקה יפורסם ב-15:30 שעון ישראל ■ התחזיות: הוספת 74 אלף משרות - שיעור האבטלה צפוי להישאר על 9.1% ■ הבית הלבן: שיעור האבטלה ברבעון הרביעי של 2012 יעמוד על 8.2% ■ האם ברק אובמה יצליח במשימה או ששוק העבודה ימנע ממנו כהונה שנייה?

עיני הסוחרים והפעילים בשוקי המניות, האג"ח והסחורות, נשואות היום (ו') לארה"ב, שם צפוי משרד העבודה האמריקני לפרסם את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט ב-15:30 שעון ישראל. צמיחה חלשה מהצפוי, הורדת הדירוג של ארה"ב על ידי S&P וירידות השערים החדות של אוגוסט מנעו, על פי תחזיות, גיוס מאסיבי של עובדים.

על פי הערכות מוקדמות, המשק האמריקני הוסיף בחודש החולף 74 אלף משרות בהמשך להוספה של 117 אלף משרות בחודש יולי. שיעור האבטלה צפויה להיוותר על כנו ב-9.1%.

עם זאת, הוספה של כמה עשרות אלפי משרות בקושי מצליחה להדביק את קצב הילודה בארה"ב, ובוודאי שלא להוריד את שיעור האבטלה בצורה משמעותית. רק בחודשיים מאז מאי 2009 ירד שיעור בלתי המועסקים במשק הכלכלי הגדול בעולם מ-9%.

נזכיר כי אתמול פרסם הבית הלבן תחזית, לפיה ברבעון האחרון של 2012 יעמוד שיעור האבטלה במדינה על 8.2% כלומר הפחתה של כמעט אחוז בשנה - משימה לא פשוטה לכל הדעות. נשיא ארה"ב ברק אובמה יעמוד בנובמבר הבא למבחן נוסף של הבוחר האמריקני לכהונה שנייה, כשגם אם יצליח במשימתו להפחית את האבטלה, היא עדיין תהיה הגבוהה ביותר מאז הנשיא פרנקלין רוזוולט, אשר נבחר לכהונה שנייה ב-1936 עם 16.6% אבטלה.

"ברור שהכלכלה די חלשה", ציין מייק אנגלונד, כלכלן ראשי ב-Action Economics. "להוריד את שיעור האבטלה עומדת להיות משימה קשה".