אחרי גירוש השגריר: "ישראל לא תתנצל על הגנה עצמית"

בירושלים דבקים בעמדה שלפיה נגרם מותם של האזרחים הטורקיים על סיפון ה"מרמרה" מתוך צעד של הגנה עצמית של לוחמי השייטת ועל כן - די בהבעת הצער שכבר נמסרה לטורקים בעבר

זמן קצר אחרי שהטורקים ממשו אם איומיהם והחליטו לגרש את השגריר הישראלי מאנקרה ולהוריד את הדרג הדיפלומטי בתל אביב לזוטר, הבהירו בצהריים גורמים מדיניים בירושלים כי חרף כל המהלכים שנוקט ממשלו של ארדואן, אין בכוונת ישראל להתנצל על אירועי המשט.

"מדינת ישראל מאמצת את דוח פאלמר בכפוף להסתייגויות", הבהירו אותם הגורמים - שהדגישו גם כי "הדוח אומץ על ידי מזכ"ל האו"ם ומהווה מסמך מקצועי, רציני ומעמיק. הוא מאשרר את חוקיות הסגר הימי על עזה, ואת זכותה של מדינת ישראל לאכוף אותו גם במים בינלאומיים. באירועי משט ה'מרמרה' עלו חיילים ישראלים על סיפון הספינה כשברשותם אמצעי אל-הרג. לחיילים על הסיפון לא הייתה כוונה לפגוע באיש. משהותקפו באכזריות על ידי עשרות פעילים אלימים של ארגון IHH, שהיו חמושים באלות, סכינים וצינורות פלדה, נאלצו החיילים להגן על עצמם".

על נסיבות מותם של האזרחים הטורקיים באותו האירוע, אמרו הגורמים בירושלים כי "לאחר שרבים מבין חיילי השייטת נפצעו בפעולה, נהרגו 9 מהמתפרעים של ארגון IHH שסיכנו את חיי חיילי צה"ל. כמומלץ בדוח, ישראל מביעה שוב את צערה על אובדן החיים, אך לא תתנצל על פעולות ההגנה העצמית של חייליה. לישראל, כמו לכל מדינה, זכות לגיטימית להגן על אזרחיה ועל חייליה".

נוסף על כך, הועבר מירושלים מסר לאנקרה שלמרות ההידרדרות הדראסטית ביחסים שבין שתי המדינות, "ישראל מכירה בחשיבותם של הקשרים ההיסטוריים בעבר ובהווה בין העם הטורקי לעם היהודי. לאור זאת, עשתה מדינת ישראל ניסיונות רבים ליישב את המחלוקת בין המדינות, אך לצערנו אלו לא צלחו".