דיווחים: "ארדואן יגיע בשבוע הבא לעזה כדי לשבור המצור"

(עדכון) - בתוך כך, מנהיג האופוזיציה כמאל קיליג'דראולו מתייחס בביטול למהלכים האחרונים של ארדואן ואומר: "הורדת דרג הנציגות הדיפלומטית והקשרים הצבאיים - אלה מהלכים שכבר נוסו בעבר ולא השיגו שום תוצאה"

האם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ישבור את המצור על עזה? לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, ארדואן מתכנן להגיע בשבוע הבא לעזה כדי לשבור את המצור שהטילה ישראל. זאת, במסגרת החרפת הצעדים נגד ישראל שהחלו בסוף השבוע לאחר פרסום דוח פאלמר של האו"ם.

הדיווחים מגיעים גם על רקע ביקורת קשה של מנהיג האופוזיציה בטורקיה, כמאל קיליג'דראולו, על המדיניות האנטי-ישראלית שמוביל ארדואן. לאחר שטורקיה הורידה את דרג היחסים הדיפלומטיים והצבאיים עם ישראל ומאיימת לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, קיליג'דראולו טוען כי הכל באשמתו של ארדואן, וכי מדיניותו פגעה באינטרסים הלאומיים של טורקיה.

"מה שקרה על ה'מרמרה' היה מצער, אך דוח האו"ם רק יחזק את המצור של ישראל על עזה", אמר קיליג'דראולו, כפי שדווח היום (א') בעיתון הטורקי "זמאן". "דוח פאלמר מהווה פגיעה בטורקיה".

קיליג'דראולו התייחס גם לחלקו של הנציג הטורקי בתחקיר האו"ם, ואמר: "דעת המיעוט שלנו לא התקבלה. למעשה, הדוח מעניק לגיטימציה למצור על עזה". הוא תקף ישירות את ארדואן כשאמר: "טורקיה הייתה צריכה לצפות את זה. אתה לא יודע באילו קירות תיתקל כשאתה יוצא למהלך כזה. במונחים של מדיניות חוץ, זהו דוח מצער מאוד".

קיליג'דראולו מתייחס גם בביטול למהלכים האחרונים של ארדואן וטוען כי אין בהם ממש: "הורדת דרג הנציגות הדיפלומטית והקשרים הצבאיים - אלה מהלכים שכבר נוסו בעבר ולא השיגו שום תוצאה. למעשה, התוצאה של המדיניות של טורקיה היא שישראל תמשיך במצור על עזה גם מחר ותוכל לומר, 'האו"ם לצידי'. מי הביא לתוצאה הזו? ה'מרמרה'. אני חוזר על מה שאמרתי מהתחלה: אירוע עם חשיבות כל כך קטנה עבור טורקיה הסתיים באופן כה עצוב".

אך יש גם מי שמגבה את ארדואן. לפי דיווח באתר חדשות ערוץ 2, בכיר טורקי שביקש לשמור על אנונימיות אמר בסופ"ש לעיתון "הורייט" כי "המזרח התיכון לא יהיה יותר מקום שבו חיל הים הישראלי יכול להפגין את הבריונות שלו נגד כלי שיט אזרחיים". הוא התייחס להודעה של שר החוץ הטורקי אחמט דבוטאולו, ובמיוחד למשפט שנאמר על ידו כי "טורקיה תנקוט בכל האמצעים שיבטיחו את ביטחונם של כלי שייט במזרח הים התיכון".