ועדי הרופאים באיכילוב, רמב"ם ומאיר: להסכם אין תוקף

(עדכון) - עשרות המתמחים מ"איכילוב" ו"מאיר" הגישו מכתבי התפטרות בנוסח אישי, ללא מעורבות של עמותה כזו או אחרת ומבלי להעמיד "קווים אדומים" כתנאי לחזרתם לעבודה

ועדי הרופאים של בתי החולים "איכילוב" בתל אביב, "מאיר" בכפר סבא, רמב"ם בחיפה ואברבנאל פנו באמצעות עוה"ד סיגל פעיל ואשר סלע ממשרד אריאל שמר ליו"ר הסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, בדרישה כי יודיע על ביטול החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש ויודיע כי בשלב זה להסכם אין תוקף של הסכם קיבוצי מחייב. עוד דורשים הוועדים לקיים מו"מ עד שיושג הסכם שיהיה סביר ומקובל על ציבור הרופאים ושייתן מענה אמיתי למצוקות החמורות של הרפואה הציבורית בארץ.

פעיל וסלע טוענים כי ייצוג הרופאים ע"י ההסתדרות הרפואית היה בלתי ראוי ובלתי הולם, ובוצע תוך פגיעה ממשית בזכויותיהם ותוך התעלמות מההתחייבויות ומההבטחות שניתנו במהלך הדרך. ועדי הרופאים מאשימים את אידלמן בשימוש בדיס-אינפורמציה חמורה בכך שהציג נתונים בעניין 'קידום' בשכר הרופא, כאשר מתברר, כי נתונים אלה אינם נכונים בתכלית, שכן הנתונים היא תבטא, במקרה הטוב, הצמדת שכר השעה הנוכחי לעלית מדד המחירים הכללי. כמו כן, במסגרת ההסכם מתחייבים הרופאים לתקופה ארוכה של תשע שנים ובכך נגזלת מהם התקווה לשינוי במצבם.

מוקדם יותר הגישו עשרות רופאים מתמחים בבתי החולים "איכילוב" בת"א ו"מאיר" בכפר סבא היום (א') מכתבי התפטרות אישיים - לאחר שבית הדין לענייני עבודה אסר על המתמחים להתפטר כקבוצה.

עשרות המתמחים הגישו מכתבי התפטרות בנוסח אישי, ללא מעורבות של עמותה כזו או אחרת ומבלי להעמיד "קווים אדומים" כתנאי לחזרתם לעבודה, בצעד שנועד לעקוף את החלטת בית הדין לעבודה. ההערכות המוקדמות אכן היו שמיעוט בקרב המתמחים יתפטרו, ואילו הרוב יחליט לעתור לבג"ץ.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"גלובס", מספר מתמחים כבר הגיבו בזעם בדף הפייסבוק של עמותת מרש"ם. רותם ענבר, מתמחה מתל-השומר, כתבה: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מעט האמון שהיה לי במערכת המשפט אבד לתמיד". מתמחה אחר, רן מגור, כתב: "ברוכים הבאים לפאשיזם, ישראל 2011".

המתמחים לא מסתפקים רק במכתבי התפטרות אישיים, אלא גם בשביתת רעב; לפי דיווח בגלי צה"ל, חלק מהרופאים המתמחים בבית החולים "שיבא" בתל-השומר הכריזו על שביתת רעב בעקבות החלטת ביה"ד לעבודה.