תיירים טורקים: "באנו לישראל - והפשיטו אותנו בנתב"ג"

כלי התקשורת בטורקיה מדווחים על יחס משפיל שקיבלו תיירים טורקים בנתב"ג - הדומה לזה שזכו לו היום ישראלים בנמל התעופה באיסטנבול

האם מעצר הישראלים בטורקיה הוא "פועלת תגמול" לחקירתם של תיירים טורקים שבאו לבקר בישראל? התקשורת הטורקית מדווחת היום (ב') על עדויות של תיירים טורקים שהגיעו לישראל לרגל הרמדאן, אך בבואם לשוב חזרה לטורקיה הם נעצרו ונחקרו בנתב"ג על ידי כוחות הביטחון.

"כשהגענו לנמל התעופה בת"א כדי לחזור לטורקיה, כוחות הביטחון הישראליים עיכבו אותנו למשך זמן רב", אמר אחד התיירים שחזר היום בטיסה מת"א לאיסטנבול. הדברים מפורסמים באתר "וורלד בולטין" העוקב אחר פרסומים בתקשורת הטורקית. "הישראלים ביקשו מאיתנו פרטים אישיים הכוללים כתובות דוא"ל, מספרי טלפונים ניידים, המצב המשפחתי שלנו ואפילו כמה ילדים יש לנו. לאחר מכן הם ערכו חיפוש גופני".

גם התיירים הטורקים מתלוננים על חדירה לפרטיות לכאורה, ממש כמו הישראלים שנעצרו היום בנמל התעופה באיסטנבול. אחד התיירים הטורקיים אמר: "הכריחו אותנו להוריד את הבגדים והם גם ערכו חיפוש על נשים טורקיות בחדרים מיוחדים. רק תיירים טורקים היו נתונים לכזה יחס משפיל".

התיירים סיפרו גם כי בדרכם חזרה הם נאלצו לבצע נחיתה בשדה התעופה באנטליה כיוון ש"אחת התיירות הרגישה לא טוב מהיחס שקיבלה בישראל".