S&P מעלות הורידה את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן ל-D

S&P מעלות: "הורדת הדירוג ל-D נובעת מהעובדה שדלק נדל"ן לא עמדה בתשלומי הריבית למחזיקי אג"ח"

S&P מעלות הודיעה היום (ב') כי היא מורידה לדלק נדל"ן , שבשליטת יצחק תשובה, את דירוג האג"ח מ-CC ל-D - הדירוג הנמוך ביותר המצביע על חדלות פירעון. במעלות הסבירו את המהלך כי החברה עומדת בפני הסדרי החוב ואינה צפויה לשלם בטווח הזמן הקרוב את חובותיה ותשלומי הריבית.

"הורדת הדירוג ל-D נובעת מהעובדה שדלק נדל"ן לא עמדה בתשלומי הריבית למחזיקי אג"ח ה' ב-28 באוגוסט, וכן בתשלום חלות וריבית למחזיקי אגרות החוב מסדרה כ"ה, אשר תאריך היעד שלו היה ב-3 בספטמבר", הסבירו במעלות.

במעלות מעריכים כי דלק נדל"ן לא תעמוד בתשלום גם לאחר תקופת הריפוי של מספר ימים. "לאור הבנתנו את מצבה הנוכחי של החברה, וכן לאור ההודעות שפרסמה החברה לפיהן אין בכוונתה לשלם את החלויות בתקופה הקרובה מחשש להעדפת נושים, הוחלט על הורדת הדירוג כבר היום", נכתב בהודעת מעלות.

"בנוסף, אנו מעריכים שהחברה לא תשלם חלויות אג"ח בגין סדרות החוב האחרות ברגע שיגיע מועד הפירעון, הן בשל מצב הנזילות הנוכחי והן בשל החשש להעדפת נושים", הוסיפו במעלות. "החברה העלולה להיקלע למצוקת מזומנים באם לא תצליח לממש את תוכניותיה העסקיות".

נזכיר כי תשובה מקיים מו"מ עם קרן CIM Group האמריקנית שבשליטת הישראלים לשעבר אבי שמש ושאול קובה, להשקיע בחברה, כשהוא מוכן להעביר להם את המניות ללא תמורה ואפילו להעניק לחברה הלוואת בעלים נחותה בגובה 100 מיליון שקל. מנגד יעניקו שמש וקובה לדלק נדל"ן הלוואת בעלים נחותה של 500 מיליון שקל, אך ידרשו פריסת תשלומים משמעותית.