מופז, ברק, אשכנזי

רק בגלל תמימותו וטיפשותו של עם מעריצי הגנרלים, הגיעו החבר'ה האלה לצמרת ההנהגה

ברק הוא "פוליטיקאי בלי תודעה דמוקרטית, הלוקה באופן חריף בחוסר שיקול דעת". יופי של משפט, לא? מאוד לא קורקטי, אפשר אפילו לומר די בוטה. וזה מפיו של שאול מופז, לא בדיוק אחד מבכירי המתלהמים בתחום הפוליטי.

כלומר, משהו הרגיז אותו מאוד. באופן רשמי מדובר בסירוב של ברק לאפשר מסירת מידע ביטחוני חשוב לוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, שמופז עומד בראשה. אבל מהלך כזה אינו מצדיק תגובה כזאת - באופן רגיל. כלומר, יש כאן משהו עמוק הרבה יותר, שעניין הדיווחים לוועדה רק עורר אותו.

זה לא הפוליטיקה

אמירה כזאת עוברת בשקט יחסי? הרי קשה להעלות על הדעת הרבה אמירות חמורות יותר על אדם ששיקול דעתו הוא אלמנט מרכזי במערך הביטחון שלנו!! התגובה האדישה לדברי מופז נובעת בעיקרה משום שאנשים מייחסים זאת למאבקים הפוליטיים.

מופז הוא אופוזיציה, וברק הוא קואליציה. אבל נדמה לי שהפעם אנשים טועים, זה לא הפוליטיקה. בטח לא רק הפוליטיקה. זה בעיקר הצבא. זו אינה מלחמת פוליטיקאים, אלא מלחמת גנרלים. ואלה, רבותי, המלחמות המרות ועקובות הדם ביותר.

לוחמים ענקיים, אנשים קטנים

החבר'ה האלה מהצבא, לוחמים ענקיים בצעירותם, סוחבים איתם טונות טינות האחד נגד השני. את הצלקות הכואבות ביותר הם ספגו לא בשדה הקרב, לא בסיירת מטכ"ל, אלא במטה הכללי. הם בעת ובעונה אחת ותיקי קרבות וותיקי מלחמות אגו - תאוות שלטון וכוח, תחרות מצ'ואיסטית למי יש יותר גדול. היו לוחמים גדולים, נעשו אנשים קטנים.

אף חשבון אינו גמור

איכשהו, בגלל תמימותו וטיפשותו של "העם" מעריץ הגנרלים, מגיעים החבר'ה הללו לצמרת הנהגת המדינה. ואליו, אל השלטון הפוליטי, הם מביאים את כל מטען הטינות והשנאות שלהם מימי הצבא. מי לא מינה את מי ולמה, מי נזף במי ולמה - בקיצור, אף חשבון אינו גמור, כל חשבון מחכה לפירעונו בתפקידם החדש, כשרים או פקידים בכירים.

על רקע זה צריך להבין את הדם הרע שבין ברק ומופז, ובין ברק וגבי אשכנזי. מכל בעלי הטינות אין אחד שזכרונו ארוך יותר משל ברק. הוא זוכר לכולם - הכל. מזה זמן הוא עוסק בסגירת חשבון עם אשכנזי. אותו אשכנזי אינו כה תמים, כנראה, אבל ליד ברק הוא ילד. שר הביטחון היה זה שהכין לו את מלכודת יואב גלנט, בה נפלו חלל שניהם, גם אשכנזי וגם גלנט.

אפשר וצריך בלעדיהם

שנים אני כותב שזה לא בריא להביא אנשי צבא לפוליטיקה, שגם בלעדיהם היא מספיק מלוכלכת. מכיוון שרובו של "העם" חושב אחרת, אז אי אפשר לבוא בטענות אל הגנרלים.

אנחנו נשתחרר מהם רק כאשר רוב הציבור יהיה בוגר מספיק כדי להבין שגנרל טוב אינו בהכרח פוליטיקאי טוב, ולרוב ההיפך הוא הנכון. אולי גם הנושא הזה זקוק לדפני וסתיו?