נדחה פרסום המכרז למיזם התקשורת של חברת החשמל

הסיבה: עיכובים ביורוקרטיים של הרגע האחרון ■ פרסום המכרז, שתוכנן להיום, ייצא לדרכו עוד כמה ימים

פרסום המכרז לבחירת משקיע למיזם חברת החשמל שתוכנן להיום (ב') יידחה. ככל הנראה המכרז יפורסם בשבוע הבא או בסוף השבוע, וזאת בעקבות עיכובים פרוצדורליים אחרונים. לפיכך, תידחה מסיבת העיתונאים שתוכננה למחר, במסגרת השקת פרסום המכרז ובה צפויים להשתתף שר התקשורת משה כחלון ועוזי לנדאו שר התשתיות.

הסיבה לדחייה היא שתקנות משרד הפנים המתלוות למכרז טרם הגיעו לידי רשות החברות הממשלתיות שאמורה לפרסם את המכרז, וכן תקנות המפ"א למיזם שאמורות היו להגיע ממשרד התקשורת. בכל מקרה, לא מדובר בעיכובים עקרוניים בגלל מחלוקות רעיוניות אלא בביורוקרטיה של הרגע האחרון, והמכרז ייצא לדרכו בעיכוב של כמה ימים.

עוד נודע שבנק רוטשילד שמלווה את המכרז העיר את הערותיו לגבי מתכונת המכרז, אך מרבית ההערות כבר נדונו בוועדת המכרזים ולכן לא יחולו שינויים בעקרונות המכרז.

ביקש הבהרות

מרגע פרסום המכרז, תפקידו של הבנק יהיה לגייס את המשקיעים ולהביא אותם לשמוע על התוכניות שלו. בנק רוטשילד, שנבחר בשלב מאוחר יחסית לקראת סוף עבודת ועדת המכרזים, ביקש מספר הבהרות - מהם סיכויי המכרז, לאור העובדה שמיזמים מעין אלה נחלו הצלחה חלקית בעולם, ומה דעתה של ועדת המכרזים בעניין, שכן ההשקעה במיזם היא כ-5 מיליארד שקל.

ועדת המכרזים דנה בשאלות הללו וניסתה לתת להן מענה בדמות הקלות שניתנו בפריסה שבה יחויב המיזם והקלות, שלא פורסמו עדיין, שיינתנו בהמשך בהתאם להערות המשקיעים.