הטיפ היומי: מניית תרופות עם פוטנציאל זינוק של 20%

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצה על מניית פייזר ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 22 דולר למניה

פייזר היא חברת התרופות מבוססת מו"פ הגדולה בעולם. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות מרשם לטיפול ומניעת מחלות אצל בני אדם ובעלי חיים. תרופותיה הידועות כוללות למשל את ה-Lipitor להורדת כולסטרול, וכן ה-Viagra לטיפול בבעיות אין-אונות.

באחרונה שוחררו שתי חדשות טובות עבור החברה: קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני לתרופת ה-Xalkori (100% בבעלותה), המיועדת לסרטן ריאות הנושא גן ייחודי מסוג ALK; ובנוסף דיווחה החברה על תוצאות חזקות בשלב III של תרופת ה-Eliquis (50% בבעלותה) בחולים עם פרפור פרוזדורים.

ה-Xalkori מאוד מבטיחה - אנו צופים הכנסות של 350 מיליון דולר ב-2015. עם זאת לדעתנו אימוץ התחלתי של התרופה עשוי להיות איטי בשל דרישות הדיאגנוסטיקה. כדי להעריך את פוטנציאל התגובה לתרופה, החולים חייבים לעבור ביופסיית ריאות או כריתת הגידול לקבלת רקמה שלו. גילוי באמצעות הערכה של חברת Abbott, שפותח לטובת ה-Xalkori, נמשך 7-10 ימים. הדבר עשוי להגביל את אימוץ ה-Xalkori, עד שדיאגנוסטיקה פשוטה יותר תפותח.

Eliquis הוא מדלל הדם היחיד עד כה שהראה עליונות ביחס לחומר מונע הקרישה Warfarin. להערכתנו יעמדו המכירות הגלובליות על 3 מיליארד דולר ב-2015 ו-6.6 מיליארד דולר ב-2020. תחזיתנו ל-2015 כפולה מהקונצנזוס.

אנו ממליצים על פייזר "תשואת יתר" במחיר יעד של 22 דולר, המשקף מכפיל של 10 לתחזית רווח נקי למניה של 2.25 דולר ב-2012. מחיר היעד גבוה ב-20% משער המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מורגן סטנלי