מי צפוי להתמנות לממלא-המקום של יו"ר רשות החשמל?

עו"ד אורית פרקש-הכהן תשמש יו"ר עד למינוי קבוע ועדת האיתור לתפקיד טרם התכנסה

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, צפויה היועצת המשפטית של רשות החשמל, עו"ד אורית פרקש-הכהן, להתמנות לממלאת המקום של יו"ר הרשות עד למינוי של יו"ר קבוע. ל"גלובס" נודע כי מועמדותה של פרקש-הכהן הועלתה אמש (א') לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, הביא לפסילת המועמדות של יו"ר רשות הגז במשרד התשתיות, שוקי שטרן, בשל ניגודי עניינים בין שני התפקידים.

צורך דחוף באיוש התפקיד

בעקבות ההחלטה נוצר צורך דחוף באיוש התפקיד הרגיש של יו"ר רשות החשמל, הגוף שבידיו האחריות לקביעת תעריף החשמל, ושהוא בעל השפעה רבה על הפיקוח ועל ההסדרה של משק החשמל כולו.

מליאת רשות החשמל לא תתכנס היום, בשל היעדרו של היו"ר, לאחר שהיו"ר הקודם, אמנון שפירה, פרש מתפקידו בסוף השבוע שעבר. יצוין כי ועדת האיתור לבחירת מחליף לשפירה עדיין לא מונתה, עקב מחלוקת פנימית באוצר בשאלת מילוי מקומו של המנכ"ל הפורש, חיים שני.

גם נציגת הציבור בוועדה מטעם האוצר הודיעה לאחרונה על פרישתה, וטרם נמצאה לה מחליפה, זאת 5 חודשים מן המועד בו הוכרז על הצורך בהקמתה של ועדת האיתור. פרקש-הכהן היא אחת מ-12 המועמדים לתפקיד היו"ר, אך מינויה הזמני אינו צפוי לעורר בעיות, על רקע תקדימים בעבר. יצוין כי שפירה שימש כממלא מקומו של היו"ר הקודם, דוד אסוס, במשך שמונה חודשים בעת שהתמודד על תפקיד יו"ר הרשות בשנת 2006.