ברונפמן ופישר במו"מ למכירת בית הוורד ב-48.5 מיליון שקל

המהלך נעשה כחלק מניסיונות ישראלום לייצר מזומנים

כחלק מניסיונותיה לייצר מזומנים, הודיעה הבוקר חברת ההחזקות ישראלום כי היא מנהלת מו"מ למכירת החזקותיה בבית הוורד שבגבעתיים, עבור 48.5 מיליון שקל. ההסכם המתגבש כפוף להשלמת בדיקת נאותות, ואם יצא לפועל הוא יניב לישראלום תזרים מיידי, אחרי פירעון הלוואות, של כ-15 מיליון שקל והפסד הון של כחצי מיליון שקל.

חלקה של ישראלום בבית הוורד הוא 1,500 מ"ר שטחי משרדים, 300 מקומות חניה, מחסנים ושטחים נוספים. את רוב הנכס מחזיקות חברות הביטוח הפניקס וכלל.

במימוש הנוכחי ממשיכה ישראלום במהלכים להנזלת נכסיה. בשנה שעברה היא מכרה נכסים במאות מיליוני שקלים כחלק מהמהלך של בעלי השליטה בה, מתיו ברונפמן ושלום פישר, להפוך אותה לחברת החזקות.

במקביל, רכשה 19% ממניות רשת הקמעונאות שופרסל עבור מאות מיליוני דולרים, וכ-85% ממניות חברת התעשייה פאלאס מברונפמן ופישר. ברשותה כמה נכסי נדל"ן בישראל והיא נסחרת באמצעות אג"ח בלבד.

הנתונים הפיננסים של ישראלום ממשיכים להיות שליליים. את מחצית השנה היא סיכמה בשבוע שעבר עם הכפלת ההפסד, ל-39 מיליון שקל. זאת לאחר עלייה ניכרת בהוצאות המימון, כשהונה העצמי עבר להיות שלילי - גירעון של 4 מיליון שקל.

אחרי שלא עמדה בהתניות פיננסיות, התחייבויותיה השוטפות צמחו משמעותית ומגיעות ליותר מ-1 מיליארד שקל. רוב הסכום הוא אשראי בנקאי וכולל הלוואה של 105 מיליון שקל מקרן המנוף KCPS. בדוחות מציינת החברה כי הגיעה להסכמות עם הבנקים המממנים על תיקון היחסים הפיננסיים.

לישראלום מזומנים ונכסים פיננסיים שוטפים נוספים בהיקף של 86 מיליון שקל, ובסך הכול בבעלותה נכסים שוטפים בהיקף של 308 מיליון שקל. היקף התחייבויות האג"ח של החברה מגיע ל-214 מיליון שקל. בסוף השבוע האחרון החליט ברונפמן להשקיע עד 10 מיליון שקל ברכישת אג"ח החברה, זאת כחלק מתמיכתו בה.