גרמניה: ההזמנות התעשייתיות ירדו ב-2.8% - גרוע מהתחזיות

התחזיות עמדו על ירידה של 1.5% ■ מדד הדאקס איבד כ-25% מערכו בשלושת החודשים האחרונים ■ כלכלן גרמני: "אנחנו יכולים לראות קיפאון בצמיחה עד סוף השנה הנוכחית"

הסימנים להשפעת משבר החוב באירופה על גרמניה ממשיכים לזרום, כשהיום (ג') פורסם שהיקף ההזמנות התעשיתיות בגרמניה ירד ב-2.8% בחודש יולי, לעומת תחזיות שדיברו על ירידה של 1.5%. המדד רשם ירידה ראשונה לאחר 4 חודשים של עליות.

מדד אמון העסקים שפורסם מוקדם יותר הגיע לשפל של 12 חודשים בעוד מדד הדאקס איבד כ-25% מערכו בשלושת החודשים האחרונים בעקבות ההאטה בכלכלה העולמית ועלייה ברף החששות להתרחבות משבר החוב באירופה.

"אפילו לפני הסערה שהייתה בשווקים בחודשים האחרונים הכלכלה העולמית הראתה סימנים של האטה", אמר הינריך בייר, כלכלן בדויטשה בנק. "למרות שעדיין הכיוון הוא כלפי צמיחה, אנחנו יכולים לראות הקפאה בצמיחה עד סוף השנה הנוכחית".

בדו"ח שפירסם משרד האוצר הגרמני עולה מגמה ברורה, שבעוד היקף הביקוש מחוץ לגרמניה רשם ירידה של 7.4%, הביקוש המקומי רשם עליה של 3.6%. גם האבטלה בגרמניה ממשיכה לרדת כבר 26 חודשים ברצף.

בניגוד לבייר, בבונדס בנק דווקא חוזים שהכלכלה הגרמנית תצמח ב-3% עד סוף השנה, כשהעליה בביקוש הייצור מהשוק המקומי ייפצו על הירידה בביקוש מהשוק הגלובלי. "אנחנו עומדים לראות האטה בקצב הצמיחה", אמר יינק קרמר, כלכלן בבנק נורדיץ'. "מה שמאפשר לנו לישון בלילה קצת יותר טוב, זה נתוני הביקוש המקומיים שעדין נראים טובים מאוד".