הוחמר עונשם של המתכנתים שסייעו בהקמת אתרי הימורים

ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור המדינה ודחה את ערעור המתכנתים ניר דותן ויצחק גולדמן, בתיק תקדימי בו הורשעו לראשונה מתכנתים בכך שסייעו להפעלת אתר הימורים באינטרנט

הוחמר עונשם של המתכנתים שסייעו בהפעלת אתרי הימורים באינטרנט. בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה קיבל היום (ג') את ערעור המדינה ודחה את ערעור המתכנתים ניר דותן ויצחק גולדמן, בתיק תקדימי בו הורשעו לראשונה מתכנתים בכך שסייעו להפעלת אתר הימורים באינטרנט.

בית משפט השלום הרשיע את הנאשמים בעבירה של סיוע לארגון הימורים וגזר עליהם מאסר על-תנאי ו-30 אלף שקל קנס לחברה שבבעלותם. הפרקליטות הגישה ערעור על העונש, בעוד הנאשמים הגישו ערעור על הרשעתם.

בפסק דינו קבע בית המשפט המחוזי כי תופעת ההימורים באינטרנט הינה תופעה חמורה, והסכנות הנשקפות ממנה חמורות אף יותר מאלה הנשקפות מהימורים המבוצעים שלא דרך האינטרנט.

עוד קבע בית המשפט כי יש למצות את הדין עם כל המעורבים בתופעת ההימורים ברשת האינטרנט, לרבות מי שסייעו בהפעלת אותם אתרים.

בית המשפט הדגיש כי יש לבטא את חומרת עשיית המעשים הלא חוקיים שביצעו הנאשמים למען בצע-כסף, על מנת להרתיע אנשים נורמטיביים כמו המשיבים מלסייע לארגון הימורים, לרבות הימורים באינטרנט, בכל דרך.

בית המשפט התחשב בעובדה שלנאשמים בתיק זה אין עבר פלילי וששירות המבחן המליץ שלא להרשיעם, ולכן הסתפק בהרשעתם ובהשתת עונש נוסף על זה שהושת בבית משפט השלום - קנס בסך עשרת אלפים שקל על כל נאשם, תוך שהוא קובע כי לאור העובדה שמדובר בערכאת ערעור, הוא אינו ממצה עימם את הדין.

כתב האישום הוגש על-ידי עורכי הדין ד"ר מאור אבן-חן ותובל דורי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כחלק מפעילות האכיפה המוגברת כנגד תופעת ההימורים באינטרנט.

חקירת הפרשה נערכה על-ידי כוח המשימה המיוחד שהוקם ביחידת 443 על-פי החלטת הוועדה המתמדת למאבק בארגוני הפשיעה.