שר הפנים אלי ישי שוקל להופיע בפני ועדת טרכטנברג

זאת, במטרה להציג את היוזמות שגיבש למלחמה ביוקר המחיה ■ שטייניץ דחה בקשת ישי להציג את רעיונותיו לפתרון המצוקה החברתית בפני חברי הקבינט החברתי-כלכלי

שר הפנים אלי ישי שוקל להופיע בפני ועדת טרכטנברג, במטרה להציג את היוזמות שגיבש למלחמה ביוקר המחיה בפני חברי הוועדה. זאת, לאחר שבקשתו להציג את רעיונותיו לפתרון המצוקה החברתית בפני חברי הקבינט החברתי-כלכלי נדחתה לפני כמה שבועות על ידי שר האוצר יובל שטייניץ.

שר הפנים זעם אז שבעוד המונים צועדים ברחובות במחאה על יוקר המחיה, שרי הממשלה אינם עוסקים כלל בסוגיה. "לא יעלה על הדעת שחוסר האמון של מאות אלפי הצעירים נבע מכך ששרי הממשלה או לפחות הקבינט החברתי-כלכלי לא מעורב בדיונים של ועדת טרכטנברג, והחשש היה מדחיית המסקנות על ידי הממשלה. חובה היה לשלב את הקבינט, ואם יופיע השר ישי בפני הוועדה יעביר הדבר מסר לצעירים על הגב הממשלתי שיש לוועדת טרכטנברג", אמר ישי ל"גלובס".

שר הפנים מתכוון לבקש מחברי הוועדה לשקול העלאה נוספת של שכר המינימום וליישמה בשתי פעימות. ישי כבר החל בקידום המהלך ובמכתב ששלח לראש הממשלה כתב "חובתי היא לדאוג לא רק לאלו שלא מסיימים את החודש אלא ובעיקר לאלו שאין באפשרותם להתחיל את החודש".

נוסף לכך, בכוונתו של ישי להעלות בפני ועדת טרכטנברג את הצעת החוק לפיקוח על מוצרי תינוקות, שנחשפה לראשונה ב"גלובס". מדובר בהצעת חוק שנדחתה על ידי חברי ועדת השרים לענייני חקיקה והשר ישי הגיש בעניינה ערעור לממשלה, שטרם נדון למרות כמה בקשות שהוגשו בנושא.

חוק נוסף שיציג ישי בפני טרכטנברג הוא הגבלת גובה שכר הדירה. ישי פנה בכתב לראש הממשלה וביקש ממנו לאמץ את הרעיון להגביל את שכר הדירה ולנסח הצעת חוק ממשלתית בעניין. שר הפנים הבהיר כי עד שלא תאומץ הצעת החוק, בכוונתו להמשיך לקדם את הצעת החוק הפרטית של ש"ס.