אפקט אי-ודאות: קרן המטבע חתכה תחזית הצמיחה באירלנד

"הסביבה הכלכלית החלשה באירופה עלולה ליצור אתגר קשה במיוחד ליצואנית במדינה" ■ קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה ל-0.4% ב-2011 לעומת תחזית קודמת של0.6%

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום (ד') כי היא חותכת את תחזית הצמיחה של אירלנד בטענה כי הסביבה הכלכלית החלשה באירופה עלולה ליצור אתגר קשה במיוחד ליצואנית במדינה. קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה ל-0.4% ב-2011 לעומת 0.6% בתחזית הקודמת. בנוסף חתכה את תחזית הצמיחה במדינה ל-1.5% לשנת 2012 לעומת 1.9% בתחזית הקודמת.

הורדת תחזית הצמיחה במדינה מגיעה על רקע התחזית השלילית לעתידה של הכלכלה העולמית. אי הוודאות השורר בשווקים בעקבות משבר החוב באירופה מכביד על הכלכלה האירית, מעריכים בקרן המטבע.

מחירי האג"ח של אירלנד ירדו בחדות מאז שמנהיגי אירופה הסכימו בסוף חודש יולי לחתוך את הריבית על ההלוואה הגדולה (חבילת החילוץ) שניתנה למדינה בהיקף של 85 מיליארד אירו. למרות זאת, בקרן המטבע מזהירים כי הסיכון לרגרסיה ולחזרה למשבר חוב הוא עדיין משמעותי.

נציין כי למרות התחזית הלא חיובית באשר לצמיחה האירית, בקרן המטבע דווקא מעודדים מהדרך שעושה אירלנד במטרה לעמוד ביעדי התקציב שהגדירה לשנת 2011.