הדולר היציג התחזק ב-0.2% לקראת נאומי ברננקי ואובמה

האירו התחזק בכ-0.1% לרמה של 5.17 שקלים ■ הריבית באירופה נותרה ברמה של 1.5%

הדולר נסחר בעלייה קלה היום (ה') במסחר הבינבנקאי במטבעות, וגם האירו רושם עלייה קלה מול השקל. הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.2% סביב רמה של 3.68 שקלים והאירו התחזק בשיעור של כ-0.1% לרמה של 5.17 שקלים.

בעולם נסחר הדולר בעלייה של 0.24% לרמה של 1.406 דולרים לאירו והין היפני ברמה של 77.37 ין לדולר.

מבנק ישראל נמסר היום כי נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש אוגוסט הסתכם בכ-134 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-117 מיליארד דולר ביולי וכ-129 מיליארד דולר ביוני. נפח המסחר היומי הממוצע עמד על כ-6 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-5.6 מ' ד' בחודש יולי וכ- 6.2 מיליארד דולר ביוני.

חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) ירד בכ-4% ועמד על כ-43% באוגוסט. סטיית התקן של השינוי בשער החליפין - המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין - עלתה בחודש אוגוסט לרמה של כ- 11.2%, בהשוואה לכ- 9.1% בחודש יולי.

ביפן התאכזבו היום לקבל את נתון הזמנות המכונות לחודש יולי, אשר צנח ב-8.2% לעומת עלייה של 7.7% ביוני. אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 4%. מדובר באחד הנתונים המשמעותיים ביפן, הבודק למעשה את הוצאת ההון וההשקעות של החברות והעסקים.

באירופה התפרסמו היום מספר נתוני מאקרו כלכלה חשובים וה-ECB הודיע על החלטת הריבית שלו ועיקרי המדיניות המוניטארית. הריבית נותרה ברמה של 1.5%.

בזירת המאקרו האמריקנית פורסם אתמול (21:00 שעון ישראל) ספר הבז' המהווה אינדיקציה למצב הכלכלה האמריקנית בשבועות האחרונים (עד ל-26 באוגוסט). הספר הוא למעשה מסמך המאגד את הדיווחים מהמחוזות השונים של הפדרל ריזרב. הדיווחים של 12 המחוזות נעו בין "צמיחה מתונה" עד ל"צמיחה מזערית" ואילו באזור פילדלפיה דווח על "האטה מסויימת בפעילות הכלכלית". 7 מתוך 12 המחוזות דיווחו על צמיחה מתונה יותר לעומת הדיווח הקודם. "התנודתיות הגבוהה בשווקים ורמת חוסר הוודאות הגבוהה הביאה תאגידים מסויימים לדחות או לעכב החלטות השקעה", נאמר בדיווח.

נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי לשאת היום נאום ולהציג תוכנית בהיקף רחב של 300 מיליארד דולר כדי לתמרץ את שוק התעסוקה החבול, כך על פי הערכות בוול סטריט. הצצה ראשונה לתוכן נאומו סיפק השבוע אובמה כאשר אמר כי "יש הרבה כבישים וגשרים ברחבי המדינה שצריכים לעבור שדרוג. ויש מיליון עובדי בניה שמובטלים כרגע שמחכים בקוצר רוח לחזור לשוק העבודה".

גם נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי צפוי לשאת נאום היום, כאשר המשקיעים מקווים לקבל כמה רמזים בנוגע לאפשרויות העומדות בפני הבנק המרכזי בארה"ב לתמוך בכלכלה, אם וכאשר.