לקראת ההשקה: מהי השמועה הכי הזויה ברשת על האייפון 5?

שמועות על מוצרי אפל בכלל והאייפון בפרט ידועות ברמת המוזרות שלהן, בטח שהחשיפה שלו אמורה לקרות ממש בקרוב - אבל איך צלחת סושי הצליחה להטריף את כל הרשת?

כן, גם לנו קצת נמאס לדבר על עוד שמועה ועוד תמונה מודלפת, כביכול, ועוד סיפור אבידה. אבל רק תראו מה תמונה של צלחת סושי שהועלתה לפליקר (והוסרה כעבור מספר שעות) הצליחה לעשות בתוך בליל השמועות על הדור החמישי של מכשיר האייפון.

בלוג הטכנולוגיה PocketNow טוען כי הוא עלה על תמונה שצולמה על ידי האייפון החדש שהועלתה לפליקר. את הקביעה הזו הוא מבסס על נתוני ה-EXIF (שפורסמו על ידי הבלוג 9to5mac) של התמונה הטמונים בקובץ התמונה עצמו, ומפרטים לפרטי פרטים את הנתונים הטכניים של התמונה, ובין היתר גם את אמצעי הצילום והמיקום הגיאוגרפי שבו היא צולמה.

התמונה המדוברת. קרדיט: 9to5mac.com

iphone5 sushi
 iphone5 sushi

התמונה המדוברת. קרדיט: 9to5mac.com

ב-PocketNow טוענים כי על אף שבנתוני ה-EXIF של התמונה מצוין כי היא צולמה על ידי אייפון 4, הרזולוציה שלה גבוהה בהרבה מהרזולציה האפשרית באייפון 4 שכולנו מכירים, מה שמעלה את האפשרות שמדובר כאן על תמונה שצולמה באמצעות חיישן של 8 מגה-פיקסלים (שדרוג שצפוי לאייפון החדש) לעומת חיישן של 5 מגה-פיקסלים שקיים היום באייפון 4.

בנוסף, בדיקה של נקודת הציון הגיאוגרפית בה צולמה התמונה (נקודת הציון מופיעה בנתוני ה-EXIF) מובילה ישירות לחדר האוכל בקמפוס המשרדים של אפל בקופרטינו, קליפורניה, ועדות נוספת מתוך נתוני ה-EXIF של התמונה מראים כי התמונה מתויגת כמי שנשלחה או הועברה למחשב המריץ את OSX.

באותה נשימה מזכיר הבלוג כי כבר בתחילת השנה נחשפה תמונה דומה ועליה נטען שהיא צולמה באמצעות המצלמה של מכשיר האייפד 2, טרם חשיפתו, אך מאוחר יותר התברר כי למעשה נתוני ה-EXIF שלו זויפו. כך שיש סיכוי שגם במקרה הזה מדובר במשהו שנועד רק לעשות רעש, אבל איזה רעש!

אחד הגולשים באתר Thisismynext החליט לקחת את השמועות המוזרות והתאוריות המופרכות צעד אחד קדימה, וניסה לחשוף את המכשיר "החדש" באמצעות ההשתקפות שלו בעריכת התמונה בפוטושופ. אנחנו כבר הרמנו ידיים.

קרדיט תמונה: Thisismynext.com

iPhone5 thisismynext
 iPhone5 thisismynext

קרדיט תמונה: Thisismynext.com