נובל אנרג'י לא חוששת מארדואן: "נבצע הקידוח בקפריסין"

נובל מסרה לעיתון "Cyprus Mail" כי תמשיך בתוכנית הקידוח חרף האיומים של ארדואן

חברת חיפושי הנפט והגז האמריקנית נובל אנרג'י לא מתרגשת מהאיומים של ר"מ טורקיה רג'פ-טאיפ ארדואן ומבהירה היום (ה') כי תמשיך כרגיל בקידוח ב"בלוק 12" בקפריסין. נובל אמרה לעיתון הקפריסאי "Cyprus Mail" כי תמשיך בתוכנית הקידוח חרף האיומים של ארדואן.

שלשום נודע כי ארדואן איים על קפריסין לבל תאפשר לנובל אנרג'י לקדוח ב"בלוק 12", שם יש לקבוצת דלק אופציה לרכוש 30% מהזכויות בקידוח. איומי טורקיה כבר עוררו תגובה נזעמת מצד יוון שדרשה מהטורקים "לנהוג באחריות". קפריסין חברה באיחוד האירופי משנת 2004.

טורקיה מנסה לבסס את אחיזתה בקפריסין למרות שהעולם לא מכיר בשלטון הטורקי ב-37% מהאי, אלא בשלטון היווני בלבד. ממשלת קפריסין העניקה ב-2008 לנובל אנרג'י את הזכויות לפתח את בלוק 12, הנמצא צפונית למאגר הגז הישראלי "לוויתן".

נובל מעולם לא פרסמה את הערכותיה לגבי כמות הגז במאגר, אך על-פי גורמים רשמיים בקפריסין מדובר במאגר העשוי להכיל כ-10 טריליון רגל מעוקבת (TCF) של גז טבעי, היקף המעמיד אותו בין "תמר" ל"לוויתן", בהנחה שקידוח האקספלורציה יצליח לאמת את התחזיות. שותפויות הגז אבנר ודלק קידוחים מחזיקות כל-אחת באופציה ל-15% מהזכויות ב"בלוק 12".

אמש, ארדואן צוטט על ידי המדיה המקומית כשהזהיר שטורקיה תגביר את היקף הסיורים של כוחות חיל הים שלה, במזרח התיכון. "עד כה, הם (הישראלים) השתוללו בים התיכון. מעכשיו והלאה, נראה ספינות טורקיות בתדירות גבוה יותר, בטריטוריה הימית שלנו", אמר ארדואן.

"בחנו את היתרונות והחסונות של המהלך. גילינו נוכחות באזורים אלה בעבר, אנו נוכחים בהם כעת ונמשיך לגלות נוכחות בהם גם מחר", סיכם ארדואן.