בכירי ערוץ 10 וחדשות 10 זומנו לשימוע ברשות השנייה

זאת בעקבות הסערה המתחוללת בערוץ ביממה האחרונה ■ הדירקטור המתפטר אלי אלאלוף: "יש היום קנוניה לא סימפטית, שקשורה גם לרשות השנייה, שנועדה להתערב בתכני הערוץ" ■ "המינוי של יורם שכטר ליו"ר לא ראוי, חיפשו לתפקיד מישהו שמתאים לאינטרסים של רון לאודר"

יושבי הראש והמנכ"לים של ערוץ 10 וחדשות 10 זומנו לשימוע נרחב במועצת הרשות השנייה, בעקבות הסערה המתחוללת בערוץ 10 ביממה האחרונה.

חבר הדירקטוריון בחברת החדשות של ערוץ 10, אלי אלאלוף, שהתפטר אתמול (ד') מתפקידו בערוץ עקב מינויו של יורם שכטר ליו"ר הדירקטוריון של החברה, התראיין הבוקר (ה') בתכנית "מה בוער" עם רינו צרור בגלי צה"ל. בראיון התייחס אלאלוף להתפטרותו ולהתפטרות מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן.

לדבריו, "הכרתי צוות מקצועי בעל יכולת אדירה בשנתיים בהן כיהנתי בדירקטוריון, ואני מאמין שהם עושים עבודה מצויינת, אבל המינוי (של יורם שכטר - ר"ב) נעשה באופן חפוז ובלתי ראוי. חיפשו לתפקיד מישהו שמתאים לאינטרסים של רון לאודר, לא מישהו שראוי לתפקיד".

עוד אמר אלאלוף: "יש היום קנוניה לא סימפטית, שקשורה גם לרשות השנייה, שנועדה להתערב בתכני הערוץ - וההתנהגות הזו לא הולמת. ש כאן יותר מדי מהלכים שנראים פוליטיים-מפלגתיים, וזה לא נעים. זה לא בשבילי, ולכן התפטרתי".

"הדירקטוריון לא התכנס כבר חודשים ארוכים, ולא שיתפו אותנו בבקשה להתנצלות", הוא הוסיף, "אני מכיר את הכתבה ולא מבין על מה צריך להתנצל. צריך להיות כבוד לעובדים של הערוץ, ולמר אדלסון יש מספיק דרכים להתבטא בלי לדרוש את ההתנצלות הזו על משהו שפורסם בינואר".

יו"ר ועדת טלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם, הגיב לדבר התפטרותו של אלאלוף ואמר: "התנהלותו של אלאלוף מוזרה בעיניי. במשך כל השבועות האחרונים הוא ניסה להשפיע על בחירתו כיו"ר. יתרה מכך, גם בישיבה שנערכה אתמול הוא דרש לדחות את ההצבעה. רק לאחר שהבין כי סיכוייו להיבחר כיו"ר הן אפסיים, הוא נהג כפי שנהג.

"לעצם העובדות, הטענה כי קיום הישיבה באופן בהול היא טענה מוטעית ומטעה. ההזמנה הראשונה לישיבה נשלחה לחברי הדירקטוריון ב-13 ביולי. סדר היום לאותה ישיבה נשלח ב-1 לספטמבר, ושם מצוין באופן ברור בסעיף 5 כי נושא בחירת היו"ר יעלה להצבעה. כך שאיני מבין את טענותיו התמוהות של אלי אלאלוף".

מרשות השנייה נמסר כי "מינוי הדירקטורים ובחירת יו"ר דירקטוריון חדשות 10 אינם קשורים לעניין התפטרות מנכ"ל חדשות 10. בחירת נציגי הציבור לדירקטוריון נעשתה על-פי כל כללי הכשירות הנדרשים והליך מקצועי, ונבחרו נציגים ראויים שיוכלו לקדם את חברת החדשות ובעיקר להבטיח את עצמאותה התקשורתית והעריכתית ואת התנהלותה המקצועית.

"יש לאפשר לדירקטוריון חדשות 10 וליו"ר הנכנס למלא את תפקידם, ובשלב ראשון ומהיר ללמוד את השתלשלות האירועים והסיבות להתפטרותו של מר ראודור בנזימן, ולבחון אם חלילה נפגעה עצמאות חברת החדשות.

"לנוכח חשיבות העניין ומשמעותו הציבורית והרגולטורית, יזומנו לשימוע נרחב יושבי הראש והמנכ"לים של ערוץ 10 וחדשות 10 בפני מועצת הרשות השנייה והנהלתה ביום ב' הקרוב.
"עד אז יש לאפשר, כאמור, לדירקטוריון חדשות 10 לבדוק את הנושא לעומק ולהציג את מסקנותיו לרשות השנייה".