עליית מדרגה: כתבי אישום נגד 7 מהמפגינים אתמול בת"א

(עדכון) - כתבי האישום מייחסים לנאשמים תקיפה של שוטרים, התפרעות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, איומים, היזק לרכוש ושימוש בכוח או באיומים כדי להתחמק ממעצר

לאחר כחודש של מחאה שקטה עלתה מחאת האוהלים מדרגה והפכה לאלימה, והמשטרה לא נשארת חייבת: היום (ה') הגישה מחלקת התביעות של משטרת מחוז תל-אביב כתבי אישום נגד 7 מפגינים שנעצרו אתמול (ד') בהפגנה שנערכה בעיריית תל-אביב.

כתבי האישום, שהוגשו לבית משפט השלום בתל-אביב, מייחסים לנאשמים, כל אחד על-פי חלקו, תקיפה של שוטרים, התפרעות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, איומים, היזק לרכוש ושימוש בכוח או באיומים כדי להתחמק ממעצר.

מחלקת התביעות של המשטרה ביקשה לשחרר את השבעה בתנאים מגבילים, בהם גם הדרישה שלא יתקרבו לעיריית תל-אביב ולכל מקום שבו ישנה התקהלות או מאהל שקשור למחאה החברתית. בנוסף, נדרשים הנאשמים להפקיד דמי ערבות של 5,000 שקל.

לטענת המשטרה, אתמול, במסגרת הפגנה אסורה בה השתתפו מאות אנשים (בין 150 ל-400 מפגינים), ניסו הנאשמים להיכנס בכוח לבניין העירייה ולא נענו להנחיות השוטרים, חסמו את הכביש ברחוב אבן גבירול ואף יידו אבנים, ביצים ובקבוקי מים לעבר שוטרים ועובדי עירייה. במהלך ההפגנה נעצרו 40 מפגינים.

באחד מכתבי האישום מתואר עימות בין שוטר למפגין בן-אדם בקמן, במסגרתו נתן המפגין אגרוף לשוטר שניסה לעצור אותו, ובהמשך אמר לו: "זה יכול להיות יותר גרוע" וכן "אתה לא מבין איזה גב יש לי".

הנאשמים הנוספים הנם: דקלה צנציפר, יגאל רמב"ם, אלון גורסקי, משה מנקין ויונה בוקובזה.

כזכור, בפעם הקודמת בה נעצרו מפגינים במהלך הפגנות וחסימות כבישים, הם שוחררו למעצרי-בית או ללא תנאים מגבילים לאחר מעצרם, ולא הוגשו נגדם כתבי אישום.