צפו: השתלשלות העניינים של ארינגטון בדרך החוצה מטק קראנץ'

מאבק האיתנים בין מייסד ועורך טק קראנץ', מייקל ארינגטון, לבין הבוסים שלו ב-AOL תהיה שיחת היום בכנס Disrupt החצי שנתי של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי

בשבוע הבא צפוי להיפתח בסן פרנסיסקו כנס Disrupt החצי שנתי של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק קראנץ', אך נראה שלא משנה אילו סטארט-אפים חדשניים ומקוריים יציגו שם, שיחת היום תהיה על מאבק האיתנים בין מייסד ועורך טק קראנץ', מייקל ארינגטון, לבין הבוסים שלו ב-AOL.

קרן הון סיכון שארינגטון החליט להקים היא בגדר הקש ששבר את גב הגמל, שתשלח אותו כנראה הביתה מחוץ לבלוג שהקים בעצמו.

הטלנובלה האחרונה החלה לאחר שפורסם באחד מאתרי האינטרנט בחמישי שעבר כי ארינגטון מקים קרן הון סיכון בשם CrunchFund, שבה אמורים להיות שותפים גם AOL עצמה (בכ-8 מ' ד'), לצד גריילוק, סקויה וקליינר פרקינס ושתנהל 20 מיליון דולר. על פניו מדובר במהלך מעניין מצידו של ארינגטון, אך חיצי הביקורת לא איחרו לבוא לאור ניגוד האינטרסים שעלול לצוץ בעקבות היותו של ארינגטון עורך בלוג הטכנולוגיה המשפיע ביותר ברשת, שחושף מדי יום סטארט-אפים חדשים.

בהמשך לפרסום, הגיב גורם ב-AOL כי ארינגטון יעזוב את טק קראנץ'. בהמשך גורם אחר טען כי ארינגטון יישאר בטק קראנץ' אך יפסיק לכהן כעורך האחראי של בלוג הטכנולוגיה, כדי למנוע חשש לכך שיתעדף סיקור של סטארט-אפים שבהם הוא משקיע. בין היתר, עלתה השערה שמאחורי דיווחים אלה עומדת אריאנה האפינגטון, בעלת האתר המצליח האפינגטון פוסט, שנרכש אף הוא על-ידי AOL, מה שהפך אותה למנהלת התוכן בחברת האינטרנט ולבוסית הישירה של ארינגטון. השניים לא הסתדרו מתחילת הדרך ועם הודעת המינוי של האפינגטון, מיהר ארינגטון לצייץ כי "אנחנו עדיין בתקופת ירח הדבש שלנו, אבל זה כנראה לא יחזיק מעמד".

רק שלשום (ג') הגיב ארינגטון לראשונה לכל הפרשה, כשהוא מציב אולטימטום ל-AOL, לפיו עליה לחתור לעצמאות טק קראנץ' כפי שסוכם בהסכם המכירה באוקטובר 2010 או ש-AOL תמכור את הבלוג חזרה לבעליו הקודמים (והוא ביניהם).

על-פי פרסום באתר האינטרנט של מגזין "פורצ'ן", נראה שלאנשי AOL נמאס מארינגטון והוא כנראה ימצא את עצמו מחוץ לטק קראנץ' ול-AOL. עם זאת, כותבים בפורצ'ן, ייתכן כי היוצרות יתהפכו וכרגע עדיין לא ברור כיצד כל הסאגה הזו תשפיע על ההשקעה של AOL בקרן של ארינגטון.

מאז ש-AOL הודיעה על בימת כנס Disrupt באוקטובר 2010 כי היא רוכשת בסכום של כ-30 מיליון דולר את טק קראנץ', הבעיות לא הפסיקו לצוף מעל פני השטח. ארינגטון נהג לבקר את התנהלות AOL כתאגיד תקשורת שוב ושוב, כשרק לאחרונה כתב על כך שהחליט לשרוף חשבוניות בסך 1,500 דולר כמחאה על התנהלות החזרי ההוצאות בענקית האינטרנט.

למי שעדיין לא הבין את הטלנובלה של ארינגטון ו-AOL: