סנקציות הפייננשל פייר-פליי מסתעפות

מלבד ביטול זכות ההשתתפות בצ'מפיונס, אופ"א עשויה למנוע מקבוצות שלא יעמדו בתקנות החדשות את התשלומים שיגיעו להן מהמפעלים האירופים, ולהטיל עליהן אמברגו בשוק ההעברות

כשאופ"א החלה להריץ את יוזמת הפייננשל פייר-פליי בכדורגל האירופי, היא העבירה איום אחד מרכזי למועדונים שלא יעמדו ברגולציות החדשות: ביטול הזכות להשתתף במפעלים האירופיים שלה (ליגת האלופות והליגה האירופית).

כעת, מתברר שלאופ"א יש סנקציות נוספות בקנה שהיא שוקלת להפעיל: "הגרדיאן" מפרסם היום (ה') כי קבוצות שלא יעמדו בתנאי הפייננשל פייר-פליי עשויות לא לקבל את מענקי ההשתתפות וזכויות השידור של המפעלים האירופיים, שנחשבים למקור הכנסה קריטי. בעונה האחרונה, למשל, הכניסה מנצ'סטר יונייטד 53.1 מיליון אירו מתמלוגים של אופ"א, בעוד ברצלונה נהנתה מ-51 מיליון אירו.

סנקציה נוספת ששוקלים באופ"א להפעיל על מועדונים שלא יעמדו בתנאי הפייר-פליי, היא להטיל עליהם אמברגו בשוק ההעברות: לא יוכלו לקנות שחקנים חדשים או למכור שחקנים קיימים.

"המועדונים באירופה רשמו גירעון כולל של יותר ממיליארד אירו בעונה החולפת, אז ברור שאנחנו צריכים לפתור את המצב הזה", התבטא בנושא ארנסטו פאולילו, מנהל בקבוצת אינטר האיטלקית.

כזכור, מטרת חוקי הפייננשל פייר-פליי היא לגרום לכדורגל האירופי לעבור למודל מאוזן, במסגרתו קבוצות לא יוציאו יותר כספים משהן מכניסות (חוק ה"ברייק-איבן").

הבחינה הראשונה של העמידה בחוקים תתקיים בעונת 2013/14, כאשר קבוצות שירשמו במהלך שתי העונות הקרובות (2011/12 ו-2012/13) הפסדים הגבוהים מ-45 מיליון אירו, ייכנסו לבעיה מול אופ"א. יש לציין כי הגירעונות שאופ"א תתיר לרשום בשנתיים הקרובות לא כוללים מיסוי וניכויים שונים.