טורקיה הורידה דרג המזכיר האחראי לענייני המסחר עם ישראל

כך מדווח העיתון הטורקי "הורייט" ■ שר האוצר הטורקי: "המצב הוא לא באשמת אזרחי ישראל, אלא ממשלת ישראל בהובלת בנימין נתניהו" ■ המסחר בין המדינות נאמד ביותר מ-2 מיליארד דולר

שר האוצר הטורקי, זפר קגלין, אמר אתמול (ו') לבכירים בשגרירות הטורקית בישראל כי יש להוריד את דרגת הפקיד האחראי על היחסים הכלכליים עם ישראל למזכיר שני על רקע המתיחות הגוברת בין המדינות, כך מדווח העיתון הטורקי "הורייט".

"שלחתי מזכר שדורש מהאחראי על היחסים הכלכליים עם ישראל לחזור מתל-אביב לטורקיה", אמר קגלין. "משרד המסחר הטורקי ייוצג על-ידי פקיד מדרג שני בתל-אביב. טורקיה היא שותפת מסחר חשובה לישראל. המצב הוא לא באשמת אזרחי ישראל, אלא ממשלת ישראל בהובלת בנימין נתניהו".

המסחר האזרחי בין שתי המדינות עדיין מתקיים, עם זאת ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע על ניתוק קשרי המסחר הצבאיים עם ישראל המוערכים ב-2 מיליארד דולר.

כמו כן הודיע ארדואן על גירוש הנציגים הישראלים ממדינתו, ואתמול אף איים ללוות ספינות שייצאו למשט עתידי לעזה - בספינות מלחמה טורקיות. כל זאת, על רקע סירובה של ישראל להתנצל על אירועי המשט לעזה.

נזכיר כי הייצוא של טורקיה לישראל בשלושת החודשים הראשונים של השנה נאמד ב-1.3 מיליארד דולר, והייבוא נאמד ב-1.2 מיליארד דולר.