נתניהו: "נשמור על שלום עם מצרים; נשקם יחסי טורקיה"

רה"מ התייחס לראשונה לאירוע החמור בקהיר והודה לסיוע האמריקני: "אנו חבים לאובמה תודה מיוחדת. הדבר מעיד על הברית האמיצה והחיונית בין ישראל לארה"ב"

רה"מ בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לראשונה לאירוע החמור שאירע אמש בקהיר, אז פרצו אלפי מצרים משולהבים את החומה שהקיפה את שגרירות ישראל בקהיר, פרצו פנימה, השחיתו את השגרירות ובזזו אותה.

"פעלנו יחד באחריות כדי שהאירוע הזה יסתיים על הצד הטוב ביותר", אמר נתניהו בהתייחסו לשיתוף הפעולה מול המצרים. "פעלנו מול מצרים ומול האמריקנים כדי להבטיח שאנשינו בתוך השגרירות יחולצו. ביקשתי מהנשיא אובמה להתערב כיוון שזה היה רגע גורלי. הוא הבטיח להתערב - ועשה זו. אנו חבים לאובמה תודה מיוחדת. הדבר מעיד על הברית האמיצה והחיונית בין ישראל לארה"ב".

נתניהו הודה גם למצרים והזכיר את ההתערבות של הקומנדו המצרי ואת החילוץ של אנשי השגרירות. "היה ברור למצרים שהגנה על שגרירות ישראל היא חלק בלתי נפרד מתפקידה של מדינה ריבונית. ישראל תמשיך לדבוק בשלום עם מצרים ותחזיר את השגריר לקהיר", הוסיף רה"מ.

על רקע המהפכות והמהומות במזרח התיכון, ציין נתניהו כי האזור עובר "טלטלה היסטורית" וקרא "לפעול בקור רוח" ו"לא לחשוב שהכל קורה בגללנו או בזכותנו". הוא הדגיש כי דווקא בתקופה זו, "עלינו לשמור על הביטחון ולקדם את האינטרסים שלנו. נמשיך לשמור על השלום עם מצרים כי זה אינטרס של 2 המדינות. ננסה למנוע הידרדרות נוספת ביחסים עם טורקיה ובמידה שהדבר תלוי בי, אנו נפעל להוריד את הלהבות ונשקם את היחסים. נמשיך לחתור גם לשלום עם הפלסטינים ולצורך כך יש לחזור למו"מ ישיר".