הסרייה A יצאה לדרך: מי המרוויחים הגדולים ביותר בליגה?

זלאטן איברהימוביץ' עם 9 מיליון אירו; ווסלי סניידר וג'יאנלואיג'י בופון עם 6 מיליון כ"א; וכמה מקבל ערן זהבי בפאלרמו? כל המשתכרים הבכירים של הליגה האיטלקית - בפנים

זלאטן איברהימוביץ' ממשיך להיות השחקן בעל השכר השנתי הגבוה ביותר בסרייה A שנה שנייה ברציפות: חלוצה של מילאן ירוויח בעונה הקרובה (2011/12) משכורת בסך 9 מיליון אירו (נטו). השבדי מקדים את ווסלי סניידר (אינטר) וג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס), שחולקים יחד את המקום השני בטבלת השכר של הליגה האיטלקית, עם 6 מיליון אירו לעונה. כך עולה מפרסום של ה"גזאטה דלו ספורט".

את רשימת חמשת המרוויחים הבכירים בסרייה A, שיצאה לדרך בסוף השבוע, משלימים שני שחקניה של רומא - פרנצ'סקו טוטי (4.6 מיליון אירו) ודניאלה דה רוסי (4.5 מיליון).

עד כמה הסכומים שמרוויחים באיטליה רחוקים מהליגות הגדולות האחרות? שני הכדורגלנים המרוויחים ביותר בליגה הספרדית הם כריסטיאנו רונאלדו (12 מיליון אירו לעונה בריאל מדריד) וליאו מסי (10.5 מיליון אירו). המרוויחים הכי גדולים באנגליה הם יא-יא טורה (מנצ'סטר סיטי) ופרננדו טורס (צ'לסי) עם 10 מיליון אירו לעונה.

מתוך 23 השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר בליגה האיטלקית, תשעה מגיעים מהאלופה מילאן. יריבתה העירונית, אינטר, שולחת שמונה שחקנים לרשימה, כולל הרכש החדש דייגו פורלאן, שחתם על שכר של 3.5 מיליון אירו לעונה הקרובה. יובנטוס עם ארבעה שחקנים, ורומא עם שניים.

עוד עולה מהפרסום ב"גזאטה" כי הנציג הישראלי היחיד בסרייה A, ערן זהבי, שנרכש הקיץ על-ידי פאלרמו מהפועל ת"א עבור סכום משוער של 1.2 מיליון אירו, צפוי להרוויח בעונה הקרובה 300 אלף אירו בלבד. השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בקבוצתו של זהבי, פבריציו מיקולי, יהנה מ-1.2 מיליון אירו. המרוויח הכי גדול בלאציו, שסחטה ביום שישי תיקו 2-2 ממילאן במשחק הפתיחה של הליגה, הוא הרכש הגרמני מירוסלב קלוסה, שייהנה מ-2.1 מיליון אירו בשנה.