יוון אישרה העלאת מסים נוספת כדי לעמוד ביעדי הגירעון

הקבינט היווני החליט לקצץ במשכורת של חודש לכל הנבחרים והעלה את המס על הנכסים ■ שר האוצר היווני: "אנחנו לא יכולים להשאיר לאף אחד את הלגיטימיות להגיד שאנחנו האשמים"

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפאנדראו, אשר התחייב לשמור את יוון כחלק מגוש האירו, אישר היום (ב') בפרלמנט היווני קיצוצים נוספים, בעוד נמשכת ההתנגדות מבית נגד הקיצוצים והעלאות המסים, ובכלכלות הגדולות אירופה כנגד התשלום הבא במסגרת חבילת הסיוע המקורית ליוון.

הקבינט היווני החליט לקצץ במשכורת של חודש לכל אחד מהנבחרים ולהעלות את התשלום על נכסים למשך שנתיים שייגבו דרך חשבונות החשמל. מהלכים אלו יסייעו ליוון לעמוד ביעדי הגירעון שהציבו לה באיחוד האירופי של 17.1 מיליארד אירו (23.6 מיליארד דולר) ב-2011, ו-14.9 מיליארד אירו ב-2012.

"אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו כדי לצאת מהמצב הקשה הזה", אמר שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס. "אנחנו לא יכולים להשאיר לאף אחד את הלגיטימיות להגיד שאנחנו האשמים".

הקיצוץ בשכר והתוספת במסים באים לאחר שהאירו צנח לשפל של 6 חודשים, והתשואה על האג"ח היווניות לשנתיים העפילה לשיא של 57%, על רקע החשש כי יוון לא תקבל את התשלום הבא במסגרת חבילת החילוץ מהאיחוד האירופי.

שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שוובלה, שב ואיים בשבת להשעות את התשלום הבא במסגרת חבילת הסיוע המקורית אם יוון לא תוכיח כי ביכולתה לעמוד ביעדים הפיסקליים שעליהם הוסכם עם האיחוד האירופי.