"ייתכן פיצוץ בשווקים שיגרום לנו להתגעגע ל-2008"

יהודה לוי, מנכ"ל HSBC בישראל: "צפויה ירידה מהותית ברמת החיים באירופה, אולי גם בעולם כולו" ■ על החוב הפדרלי של ארה"ב: "לא חושב שנגיע למצב של חדלות פירעון"

"אירופה חילצה את הבנקים שלה על ידי לקיחת חובותיהם, ובכך למעשה העבירה את הבעיה דורות קדימה", פתח יהודה לוי, מנכ"ל HSBC בישראל, היום (ב') בפורום CFO שהתקיים באילת. "אין סנכרון בין הגידול בחוב באירופה לגידול בתוצר שלה כאשר מבט על יחס החוב-תוצר באיחוד האירופי כולו גדל מהותית בעשור האחרון, גם בכלכלות המובילות דוגמת גרמניה, בריטניה וצרפת".

"השוק מרגיש את הלחץ בשווקים, והן משתקפות בעליית רמות ה-CDS לשיא", המשיך לוי. לוי בציע להתמקד בכלכלת גרמניה הגדולה באירופה אשר "עליה מסתכלים רבע מיליארד אירופאים לא-גרמנים, המשוועים להצלה". לדעתו, "אם גרמניה לא תאשר את החילוץ ליוון אנחנו צפויים לחוות פיצוץ בזמן הקרוב, שיגרום לנו להתגעגע למשבר של 2008".

"ברור לגמרי שאירופה מתקדמת לעבר כיוון של ירידה מהותית ברמת החיים ובהמשך לה, צפוייה ירידה ברמת החיים גם בעולם כולו", הסביר לוי, שפנה להתייחס לחוב הפדרלי של ארה"ב ולהורדת דירוג האשראי שלה על ידי סוכנות S&P: "אני לא חושב שנגיע למצב של חדלות פירעון".