דרהי נערך לרכישת מירס: הוט מגייסת 900 מיליון שקל

על רקע השיפור בתוצאות של הוט, ירידה בהיקף החוב והשיפור ביחסי הכיסוי ובהתחשב בהיקף ההשקעות הצפויות, מותירה מידרוג אופק יציב לדירוג

פטריק דרהי נערך לרכישת חברת מירס, וחברת הכבלים הוט שבשליטתו מתכננת לגייס כ-900 מיליון שקל. לתורך הגיוס העניקה חברת מידרוג דירוג של A1 לאג"חים עם אופק יציב לסדרות חוב קיימות ולהרחבת הסדרות של הוט.

מתוך היקף הגיוס סך של עד 500 מיליון שקל ישמש לתשלום הראשון עבור רכישת 100% מהון המניות של חברת מירס תקשורת. יתרת הגיוס תשמש למחזור חוב ונזילות.

תשלומים נוספים מותנים בהיקף ה-EBITDA, עליה תדווח הוט בדוחות המאוחדים והם יכולים להגיע לסך מצטבר של עד 225 מיליון שקל לתשלום בין השנים 2013-2016. סך נוסף של עד 225 מיליון שקל מותנה בהשגת נתח שוק ע"י מירס.

ככל שמירס תחויב בתשלומים למדינה עבור דמי הרישיון, יקוזזו תשלומים אלו מסכומי התשלום העתידיים שישולמו למוכרים כתלות בהשגת נתח שוק. מידרוג מעריכה, כי על בסיס החוב הקיים בהוט (מאזני וחוץ מאזני) ובמירס ובהתחשב בתוספת חוב בגין מימון התשלום הראשון עבור עסקת מירס סך החוב המצרפי פרופורמה עומד על כ-3.4 מיליארד שקל.

במידרוג מציינים כי הדירוג נתמך בשיפור העסקי והפיננסי בהוט, שיפור זה מציב את הפרופיל הפיננסי ערב עסקת מירס ברף הגבוה של הדירוג הקיים. קיימים יתרונות אסטרטגיים וסינרגטיים משמעותיים הגלומים ברכישת מירס אשר יבואו לידי ביטוי בגיוון בסיס ההכנסות והרווחיות תוך ירידת התלות במגזר הטלוויזיה הרב ערוצית בכבלים, חיזוק המיצוב מול המשתמשים הסופיים וחסכון בעלויות. כמו כן, שימוש בפלטפורמה של מירס לצורך הקמת רשת סלולר חדשה תורם לקיצור זמן הקמת התשתית הטכנולוגית הניהולית והשיווקית ולהוזלת סך ההשקעות.

לצד גורמים אלו מציינים במידרוג כי הוט עומדת לקראת השקעות מהותיות הכוללות את עלות רכישת חברת מירס והקמת רשת הסלולר חדשה ע"י מירס, את התחרות השוררת בשוק הסלולר ואשר צפויה להתגבר במקביל לכניסת מפעילים חדשים לתחום, את השחיקה ברווחיות של חברות הסלולר, אשר נגרמה בעיקר על רקע שינויים רגולטורים ובכלל את היות הענף התקשורת לרבות תחום הטלוויזיה הרב ערוצית ענף תלוי רגולציה.

על רקע השיפור בתוצאות של הוט, ירידה בהיקף החוב והשיפור ביחסי הכיסוי ובהתחשב בהיקף ההשקעות הצפויות, מותירה מידרוג אופק יציב לדירוג. מידרוג מציינת כגורמי סיכון עיקריים אפשרות של אי עמידה בתוכנית העסקיות באשר להקמת התשתיות הטכנולוגיות והשיווקיות.