37 תמר יסעור

מנכ"ל לאומי קארד

עומדת בראש חברת כרטיסי האשראי של בנק לאומי. השיקה תשלום באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי, ללא צורך בהתקנת חומרה בבית העסק או בהוספת רכיב במכשיר. מספר כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים של לאומי קארד עומד על למעלה מחצי מיליון. היקף הפעילות במחצית הראשונה של 2011 הגיע ל-31 מיליארד שקל

המהלך החשוב שלי השנה: "שנת 2011 שמה אותנו במרכזה של מהפכה טכנולוגית - תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי הוא מהלך שתבע השקעה של מיליוני דולרים. בנוסף התחלנו להיערך להורדת העמלה הצולבת ולהגברת הרגולציה בתחום - מה שיגרום לפגיעה בהכנסות - באמצעות מיקוד עסקי שונה".

את הרבעון השני של 2011 סיימה ברווח נקי של 47 מיליון שקל, עלייה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010.

רגע שיא: "כשראיתי בסקרים שלאומי נתפס כבנק מוביל טכנולוגית, מה שמוביל לשביעות רצון הלקוחות. זה עשה לי תחושה של וואו".

רגע משבר: "אין משבר אחד, אלא משברונים. לשמוע על הורדת העמלה הצולבת שבועיים לאחר כניסתי לתפקיד היה משברון. זה קרה בישיבת הדירקטוריון הראשונה שלי בתפקיד. לאומי קארד עלה על מסלול, ופתאום הבנתי שנטרפו הפרדיגמות וזה לא תלוי באף אחד מאיתנו".

תובנה: "להיות כל הזמן קשובה למה שקורה מסביבי, ולא להיות מקובעת. אני חייבת לבדוק כל יום את ההחלטות של אתמול בהקשר של מה שקורה סביבי מבחינת החברה, יחסי חוץ ויחסי אנוש. אני לא יכולה לעצור ולהגיד, 'זהו, אני לא מקשיבה יותר', אלא כל הזמן צריכה להפעיל רדאר ולקלוט מסרים".

החוזקה שלי: "נחישות. לעשות משהו טוב עד הסוף".

החולשה שלי: "אני לוקחת ללב יותר מדי. אם משהו לא מצליח לי כמו שרציתי, אם אני חושבת שפגעתי במישהו, זה מטריף אותי".

עצה לקריירה: "קיבלתי מגליה מאור - סבלנות. תמיד רציתי כאן ועכשיו, וגליה הטמיעה בי עם השנים את הסבלנות. השתפרתי המון בזכותה".

ישראל לאן: "מבחינה כלכלית ישראל נמצאת במקום מצוין - גם קצב הצמיחה שלה מצוין וגם אחוז האבטלה נמוך - אבל אני מודאגת מאוד מהמצב החברתי ומהפערים גדולים. עם זאת, אני בתחושה טובה שהדור הבא, בני הנוער, ישפר את פנינו החברתיים. בזכותם החברה תהיה הרבה יותר הומוגנית, הכסף כבר לא יהיה הגורם המבדל היחיד".

אשת השנה שלי: "מיכל רובנר. היא אמנית מדהימה, ולדעתי גם האמנית הישראלית המצליחה בעולם. בשביל תערוכה שלה שינו במאי האחרון את מוזיאון הלובר".