קריאה בפייסבוק להפגנת ענק מול השגרירות בירדן

יוזמי האירוע קוראים לקיים תהלוכה שמטרתה, לפי הכתוב, להביא לסגירת השגרירות ■ הזמנה ל"הפגנת ענק" בבניין השגרירות בעמאן, ביום חמישי הקרוב

אחרי השגרירות במצרים - מתקפה גם על שגרירות ישראל בירדן? אירוע שנפתח לאחרונה בפייסבוק מזמין את האזרחים הירדנים למה שהם מכנים "הפגנת ענק" בבניין השגרירות בעמאן, ביום חמישי הקרוב.

יוזמי האירוע קוראים לקיים תהלוכה שמטרתה, לפי הכתוב, להביא לסגירת השגרירות. הם קוראים להתכנס בשעות הערב בשכונת א-ראביה בעמאן, שם שוכן מבנה השגרירות, במסגד סמוך לבניין. גורמים רשמיים בירדן עוד לא הגיבו על הקריאה הזו.

עד כה הצטרפו לאירוע כמעט 3,000 גולשים. באירוע עצמו אין קריאות לאלימות פיזית אלא רק משפטים כמו: "אין שגרירות ציונית על אדמת ירדן" ו"להגן על ירדן, לשחרר את פלסטין", אך גולשים שמגיבים כתבו: "לשרוף את השגרירות".

ברשת החברתית קיימים עוד מספר דפים שאליהם הצטרפו כבר מאות גולשים, המשמיעים קריאות דומות נגד השגרירות הישראלית, השגריר, וקוראים לגירוש נציגות ישראל במדינה.

מוקדם יותר השבוע דווח כי לפי כלי תקשורת ערביים, ישנה כוננות גבוהה גם סביב שגרירות ישראל בירדן. על פי הדיווחים, עדי ראייה מקומיים אמרו כי תגבור אמצעי האבטחה בא על רקע החשש מפני ניסיון של גורמים מקומיים לפרוץ למתחם השגרירות, כשם שאירע בקהיר. "באזור שכונת א-ראביה, באחד הכבישים המובילים למתחם השגרירות, נראו שני כלי רכב משוריינים ופריסה נרחבת של כוחות הביטחון הכללי הירדני", דווח.