איחוד האמירויות: "נמשיך בתוכנית לפיתוח אנרגיה גרעינית"

שר האנרגיה של איחוד האמירויות, בכנס דאבוס בסין: "האסון בפוקושימה לא פגע בכוונותינו לפתח אנרגיה גרעינית - יש לנו הרבה נפט וגז אבל עלינו לחדש ולגוון, עם אנרגיה גרעינית"

"לפתור את הבעיות שאסון פוקושימה השאיר זה בראש הסדר העדיפויות של יפן", כך אמר היום (ד') יוריקו קוג'ימה, יו''ר ענקית הרכב מיצובישי במושב על מדיניות אנרגיה ובטיחות לנוכח האסון בפוקושימה (יפן) במפגש השנתי החמישי של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) (דאבוס) שנערך השבוע בדאליאן שבסין.

לדבריו, השימוש באנרגיה גרעינית יישאר על כנו שכן "אנרגיה מתחדשת זה חשוב אבל זה ייקח הרבה זמן ויידרשו הרבה משאבים. צריכים לפתור את בעיות פוקושימה ולגבש מדיניות בטיחות חדשה. התעשייה היפנית נשענת על אנרגיה גרעינית והפסקת השימוש בה תהיה בעייתית ועלולה להסיט את התעשייה שלנו החוצה.

"יש לנו הרבה נפט וגז אבל עלינו לחדש ולגוון, גם אנרגיה גרעינית. האסון בפוקושימה גרם לנו למסקנות לגבי בטיחות אבל בטווח הארוך לא פגע בכוונותינו לפתח אנרגיה גרעינית. אין ספק שיש לשים לב לרגולציה ובטיחות, אבל אנו ממשיכים הלאה עם התוכנית הגרעינית שלנו. בגלל האסון הזה, שהיה גדול, אנו לא יכולים להאשים את כל התעשייה. כמובן, שיש להסיק את המסקנות המתבקשות", טען מוחמד על חמלי, שר האנרגיה של איחוד האמירויות.

כאשר נשאל אם התסיסה שמביא עמו אביב העמים הערבי לא תעצור את הכוונות לפתח אנרגיה גרעינית, הוא השיב: "להיפך, האנשים צריכים לקרר את בתיהם והם צריכים אנרגיה. חשוב לזכור כי המזרח התיכון תמיד היה בסערה אבל עסקים ממשיכים כרגיל. אנו לא מייחסים בטווח הארוך חשיבות לאירוע הזה בנושא פיתוח אנרגיה גרעינית. אנו צריכים את כל סוגי האנרגיה. אפילו אנו שיש לנו המון נפט מפתחים אנרגיות אחרות.

"אין שום אפשרות להפסיק את השימוש באנרגיה גרעינית, האתגר הוא איך להפוך את השימוש לבטוח יותר ולשפר את הטכנולוגיות. אנשים מתים יותר בכבישים מבאסונות גרעיניים". אמר ארטם וולינטס, מנכ''ל ענקית האנרגיה והכרייה הרוסית אי.אן. פלוס. לדבריו, "אנו לא נראה הפסקת פיתוח אנרגיה גרעינית, אולי נראה האטה מסוימת".