מי יהיה מנכ"ל חדשות 10: סודרי, יוכפז או זילברברג?

עקב התפטרותו של המנכ"ל ראודור בנזימן, הנהלת חדשות 10 פנתה למספר מועמדים ובראשם חיליק שריר, סמנכ"ל חדשות 2, ורון לשם, סמנכ"ל קשת לשעבר, אך השניים סירבו להצעה

החל המרוץ לתפקיד מנכ"ל חדשות 10 עקב התפטרותו של ראודור בנזימן. ל"גלובס" נודע כי בעיני הנהלת הערוץ המועמדים המובילים הם עורך המהדורה המרכזית של חדשות 2, גיא סודרי; עורך אולפן "שישי" בחדשות 2, גולן יוכפז; וסגן עורך עיתון "הארץ", אבי זילברברג. כל השלושה קיבלו הצעות, אבל עדיין לא השיבו להן.

נודע כי עוד לפני כן נעשו פניות לסמנכ"ל חדשות 2, חיליק שריר; ולסמנכ"ל קשת לשעבר, רון לשם; אולם הם סירבו לתפקיד.

בנזימן הגיש את התפטרותו בשבוע שעבר לאחר שלא יכול היה, לדבריו, להשלים עם שידור ההתנצלות לאיל ההון שלדון אדלסון במסגרת שידורי מגזין "השבוע" של חדשות 10.

בעקבותיו התפטרו עורכת המהדורה רותי יובל והמגיש גיא זוהר. במקומו של בנזימן הפורש מונה כממלא-מקום סגנו, סמנכ"ל התוכן של החדשות אורי רוזן.

נודע כי המינוי של רוזן לתפקיד באופן קבוע נתקל בהתנגדויות של נציגיהם של בעלי מניות בערוץ 10, המשמשים גם כנציגים בדירקטוריון חברת החדשות.

סודרי, 34, נחשב לעורך החדשות הבכיר בטלוויזיה בישראל. לפני תפקידו הנוכחי הוא שימש כעורך המהדורה המרכזית של חדשות 10. הוא יוצא גלי צה"ל, כמו גם גולן יוכפז, 36, המשמש בשנים האחרונות עורך "אולפן שישי", בהגשתו של יאיר לפיד.

יוכפז מתמודד בימים אלה על תפקיד מפקד גלי צה"ל, ונחשב שם למועמד מרכזי. הוא מגיש את "בוקר טוב ישראל" בתחנה הצבאית וערך בעברו את "כלבוטק".

"המינוי בסמכות הדירקטוריון"

זילברברג משמש כסגן עורך עיתון "הארץ", תפקיד שאליו נכנס בתקופתו של עורך העיתון הקודם, דב אלפון. מאז כניסתו של העורך החדש, אלוף בן, פורסמו ידיעות על בדיקות שנעשו מולו מכיוון מערכות עיתונאיות אחרות. בעבר הוא היה סגן עורך התוכנית "עובדה".

שריר, 33, שימש בעבר בשורה של תפקידים בכירים ב"מעריב", כשהאחרון שבהם הוא סגן העורך. הוא יוצא גלי צה"ל, וכיום הוא נוטל חלק גם בבחירת ובהכשרת המועמדים לשירות בתחנה. נודע כי שריר היה מהראשונים שאליהם נעשתה פנייה מכיוון 10, אולם היא סירב לה ובחר להישאר בחדשות 2.

לשם היה אף הוא סגן עורך "מעריב", וכיום הוא משקיע את עיקר זמנו בכתיבת ספרים ("אם יש גן עדן") ותסריטים. גם הוא סירב להצעה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "טרם החל התהליך לאיתור מנכ"ל לחברת החדשות, וגם כשיחל התהליך הוא לא ינוהל מעל דפי העיתון. בכל מקרה, איתור ומינוי המנכ"ל יהיה בסמכות ואחריות דירקטוריון חדשות 10".