הנפקת יונייטד: לגלייזרים ישארו 88% מזכויות ההצבעה

על-פי "הפייננשל טיימס", רוב המניות שתנפיק אלופת אנגליה בבורסה בסינגפור, בשווי כולל של מיליארד דולר לא יכללו חלוקת דיבידנדים, גם אם הקבוצה תסיים ברווח

מנצ'סטר יונייטד מתכוונת לגייס עד מיליארד דולר בהנפקה שלה בסינגפור בחודש הבא, כשתמכור 30% מאחזקותיה לציבור. יחד עם זאת, משפחת גלייזר האמריקנית, הבעלים של המועדון, צפויה להשאיר בידיה עד 88% מזכויות ההצבעה על פעילותה של החברה, בעוד שרק 12% יהיו אצל המשקיעים (המינימום הנדרש מחברות הנסחרות בבורסה בסינגפור).

"הפייננשל טיימס" מפרסם היום (ד') כי קרוב לשני שלישים מהמניות שתציע יונייטד לציבור לא יכללו זכות הצבעה, לא יחייבו את המועדון לחלוקת דיבידנדים ולא יכללו את הזכות למכור את המניות בחזרה למועדון. השליש הנוסף של המניות יהיו רגילות, ויבטיחו לרוכשים שלהן זכויות הצבעה מלאות.

את ההנפקה הראשונית של יונייטד, שחוזרת לציבור לראשונה מאז נרכשה על-ידי הגלייזרים ב-2005, ינהלו שלושה גופים פיננסיים - הבנק השווייצרי קרדיט סוויס, מורגן סטנלי כמו גם JP מורגן. כזכור, רכשה משפחת גלייזר את מנצ'סטר יונייטד עבור כ-790 מיליון ליש"ט, באמצעות מינופים והלוואות שונות שלקחה. אחת הסיבות לגיוס הכספים מהציבור נובעת מהרצון של הגלייזרים להיפטר מהחובות הגדולים של המועדון, שעומדים לפי הדוחות העדכניים על 308.3 מיליון ליש"ט.

את העונה הקודמת (2010/11) הצליחה יונייטד לסיים עם רווח לפני מס של 29.7 מיליון ליש"ט, זאת על-אף תשלומי ריביות בגין חובות המועדון, שהסתכמו ב-52.1 מיליון ליש"ט.