סינאל: בוגנים קנה שקט תעשייתי ב-11 מ' ש'

רכש את מניות אברהם דותן, שמתנגד להסכם ההעסקה שלו, במחיר המשקף פרמיה של 51% על מחיר השוק * סינאל מייצרת ומשווקת מערכות ממוחשבות

גבי בוגנים, בעל השליטה בחברת סינאל תעשיות, מצא דרך לפתור את הסכסוך הניטש בינו ובין אברהם דותן המחזיק במניות בחברה. לפי דיווח ששיגרה היום סינאל, בוגנים ירכוש את מלוא מניותיו של דותן (11.5% מהחברה) תמורת כ-11 מיליון שקל, כלומר לפי מחיר של כ-17 שקל למניה - הגבוה בכ-51% ממחיר השוק. מניית החברה, המייצרת ומשווקת מערכות ממוחשבות לבקרה וניהול כוח אדם ומחזיקה ב-80% ממניות חברת הנדל"ן דורסל, זינקה היום בתגובה לעסקה בכ-8%.

לאחר השלמת העסקה, הצפויה להתבצע עוד היום, יחזיק בוגנים ב-63.3% מהון המניות של החברה, והיא תתבצע כנגד ויתור הדדי של כל טענה או תביעה של מי מהצדדים כלפי משנהו.

הטענות הקשות של דותן

בעבר היו בוגנים ודותן שותפים בחברה פרטית שהחזיקה במניות השליטה בסינאל, אך ב-2008 הפרידו השניים את החזקותיהם. באסיפה יתבקשו בעלי המניות לאשר את חידוש התקשרות החברה עם המנכ"ל, בוגנים, תמורת דמי ניהול חודשיים של 189 אלף שקל. זאת, נוסף למענק שנתי של 3% מהרווח השנתי הנקי של סינאל, ותנאים סוציאליים נוספים. ב-2010 עמדה עלות השכר של בוגנים על 2.8 מיליון שקל.

דותן טען בעבר כי כי בוגנים ובניו עושקים את החברה. "למרות הביצועים הלא מזהירים של החברה, למרות שווי השוק הנמוך שלה, ועל אף איכות הניהול, מבקש בעל השליטה לאשרר לעצמו תנאי שכר מפליגים, החזר הוצאות לא מוגבל, רכב מנהלים מפואר מסוג ב.מ.וו, ואם כל זה לא מספיק, בעל השליטה מבקש לקבל בונוס של מיליוני שקלים נוספים כתוצאה משערוך של נכסים". עוד טען דותן, כי "בעל השליטה בחברה, יחד עם שני בניו, מתנהגים בחברה כמנהג בעלים, וקיימת התחושה כי החברה פועלת כדי לדאוג לרווחתם האישית".

בנוסף לתנאיו של בוגנים האב, יתבקשו בעלי המניות לאשר לבנו, אייל, המשמש כסמנכ"ל, העלאה של 50% בשכר ל-29 אלף שקל בחודש. עם הבן השני, ארז בוגנים, חידשה לאחרונה החברה התקשרות לקבלת שירותי ייעוץ משפטי ממשרדו ,תמורת שכר טרחה חודשי של 5,200 דולר.