שר האוצר של פולין: "מלחמה תפרוץ אם גוש האירו יקרוס"

יצק רוסטובסקי: "קריסה של המערכת הפיננסית בגוש תוביל לפירוק האיחוד האירופי - ולערעור היציבות הביטחונית באזור" ■ על פגישת שרי האוצר של האיחוד, היום: "לנצל כל שנייה כדי להגיע לפיתרון"

"קריסה של המערכת הפיננסית בגוש האירו, עשוייה להוביל בסופו דבר לקריסה של האיחוד האירופי כולו, מה שיסכן משמעותית את הכלכלות באירופה ועלול להוביל בסופו של דבר למלחמה בטווח הארוך", כך אמר היום (ו') שר האוצר של פולין, יצק רוסטובסקי (Jacek Rostowski), בריאיון ל-CNBC, לקראת פגישת שר האוצר של האיחוד האירופי בסוף השבוע (פירוט בהמשך).

"קריסה של גוש האירו עשוייה להוביל אחריה לפירוק של האיחוד האירופי כולו גם כן", הזהיר רוסטובסקי. "מדובר באירוע משמעותי - האיחוד האירופי היה משענת של ביטחון ושקט למדינות אירופה במשך יותר מ-60 שנה".

לכן, מזהיר רוסטובסקי, במקרה של קריסה של האיחוד האירופי, ייעלמו תוך זמן קצר המערכות הפוליטיות והקשרים הביטחוניים שנרקמו תחת האיחוד - מה שעשוי להוביל בתוך 10-20 שנים להעמקת הסכסוכים בין הדמוקרטיות באירופה. "ייתכנו סכסוכים הקשורים לסמכויות ושליטה אזורית, מה שעשוי להוביל אפילו למלחמה", דברי רוסטובסקי.

שר האוצר התייחס גם לפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי יחד עם נגידי הבנקים המרכזיים באירופה, היום ומחר, בארצו: "עלינו לנצל כל שנייה כדי להגיע להסכמות על פתרונות אפשריים, ולא לדחות את הקץ שוב", הדגיש.