המרוץ ל-50 שכבש את וול סטריט

רק מהלך שלS&P500 מעל 1,230 יעביר אותו מעל קו ממוצע ה-50 יום וילמד כי אפשר להגדיל חשיפה למניות

ללא דרמה טכנית מיוחדת, ת"א- 25 טיפס אל אזור ההתנגדות 1,060, התנגדות אותה כיניתי בטור האחרון התנגדות עוצמתית. אני עדיין סבור שזו התנגדות עוצמתית.

מי שחושב שתל אביב 25 ירד יותר מדי וצריך לעלות, יקבל אינדיקציה טובה לכך אם תל אביב 25 יעלה מעל 1,060, ומי שחושב שתל אביב 25 צפוי לרדת עוד הרבה זמן, התנגדות ב-1,060 וירידה מהרמה הזו יתנו לו אישור טוב למחשבה הזו.

הנחת המוצא היא התנגדות. מהלך מעל 1,085 יאשר פריצה של 1,060 כלפי מעלה והמשך עליה. מהלך מתחת ל-1,015 יאשר התגלגלות במדרון.

אדום לפנינו?

מי שיבחן את ארבעת המדדים המובילים בוול סטריט: S&P 500 , דאו , נאסד"ק ונאסד"ק 100 יראה את סיפור השיקום של וול סטריט מהטראומה האחרונה, סיפור שעוד לא נגמר. הכלי הטכני בעזרתו ניתן לראות את הסיפור בצורה הברורה ביותר הוא הממוצע הנע ל-50 יום. ממוצע זה מתייחס לטווח זמן שניתן להגדירו טווח בינוני.

ובכן, ראשון חצה אותו כלפי מעלה מדד הנאסד"ק 100. אכן, זהו המדד שרץ בחודשים האחרונים לפני המחנה, גם בירידה וגם בעליה. אחריו, הגיח ביום שישי למעלה מדד הנאסד"ק. הבאים בתור לפרוץ הם מדד ה-S&P500 ומדד הדאו ג'ונס. מה שיש לנו לתחילת השבוע זה שניים מעל, שניים מתחת. מכיוון שפריצה היא אירוע יותר אקטיבי שדורש יותר אנרגיית מסחר מהתנגדות, יש לתת משקל יתר לאלו שפרצו ולמגמת העליה.

הבעיה היא שהשוק כולו נמצא במצב של שיווי משקל. מי שמושכים אותו למעלה הם סקטור הטכנולוגיה (ולכן מדד הנאסד"ק ומדד הנאסד"ק 100) והסקטורים: צריכה קבועה, תשתיות ציבוריות ובריאות. שלושת האחרונים נחשבים סקטורים סולידיים לימי סגריר. סטטיסטיקת לוח השנה מלמדת על כמה ימים אדומים בפתח ולפיכך האסטרטגיה הטובה לתחילת שבוע המסחר בוול סטריט היא התמקדות בסקטורים הנ"ל וחשיפה לא מלאה לשוק המניות.

מהלך של -S&P500 מעל 1,230 יעביר אותו אל מעל קו ממוצע ה-50 יום וילמד כי אפשר להגדיל חשיפה למניות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.