"כל השופטים בטק-קראנץ' מושקעים בחברות שהגיעו לגמר"

ההתלהבות מהזכייה של שייקר בתחרות הסטארט-אפים הפכה לביקורת כשנחשף שמייקל ארינגטון ישקיע בחברה ■ ארינגטון: השפעתי על הפיינליסטים

מייקל ארינגטון ממשיך למשוך אש והכביסה המלוכלכת שוב יוצאת לרשת. מייסד הבלוג הטכנולוגי TechCrunch עלה לכותרות בשבועיים האחרונים בשל ניגוד עניינים לכאורה שעלול לעלות מהקמת קרן השקעות חדשה בניהולו בשם CrunchFund.

כעת ארינגטון סופג ביקורת קשה לגבי אופן התנהלותו בתחרות הסטארט-אפים החצי שנתית של הבלוג Disrupt. הביקורות טוענות כי ארינגטון לקח חלק בסינון החברות המועמדות, השפיע על עלייתן לגמר התחרות ואף סייע לקידומן של שלוש הפיינליסטיות, לרבות הזוכה הישראלית Shaker.

הטענות עלו על רקע השקעותיו של ארינגטון בשתיים מהחברות שהגיעו לגמר - Bitcasa ו-Prism Skylabs. בנוסף והשקעתו הצפויה בשייקר.

מנכ"ל שייקר, יונתן מאור, טען ביום חמישי בשיחה עם "גלובס" כי "ארינגטון שוחח איתו רק לאחר הזכייה וכי עדיין לא חתם על שום דבר. ארינגטון חשב שהמוצר של החברה - בר וירטואלי בפייסבוק - מאוד מעניין". מאור הוסיף כי "כל האנשים שראית בפאנל השופטים מושקעים בחברות שהגיעו לגמר".

"עדיף שפשוט לא תכתוב את זה"

אירועי השבועיים האחרונים גרמו למעסיקיו של ארינגטון, תאגיד AOL, לפטר אותו, והוא עזב רשמית את הבלוג ביום חמישי האחרון.

עוד לפני שהספיק לעזוב, כתב מחליפו בעמדת העורך הראשי של הבלוג, אריק שונפלד, כי "כחלק מהרצון לגילוי נאות, שתיים מהחברות שעלו לגמר קיבלו השקעה מקרן CrunchFund של ארינגטון. עם זאת, אנחנו לא זוקפים זאת לרעתן. ארינגטון לא היה מעורב בבחירת החברות שעלו לגמר".

ארינגטון לא נשאר חייב והגיב לידיעה שהעלה שונפלד. "אריק", כתב ארינגטון, "אני עדיין עובד של AOL, וכידוע לך הייתה לי השפעה ניכרת על הפיינליסטים. הבחירה שלי אמנם קצת שונה, אבל אנחנו בהחלט מסכימים על ארבע מתוך שבע החברות.

"בבקשה, אל תכתוב דברים בשמי ותזכור שאמון הקוראים הוא הדבר הכי חשוב. אל תכתוב שלא הייתי מעורב בבחירת החברות שעלו לגמר רק בגלל שזה נשמע נחמד. זה לא נכון ועדיף שפשוט לא תכתוב את זה".

"אני פשוט לא מאמינה שהם זכו"

גם הכותבים בטק-קראנץ' התקשו להתעלם מהאווירה העכורה סביב התנהלותו של הבלוג. שרה לאסי, אחת הכותבות הבכירות של בלוג הטכנולוגיה, צייצה בטוויטר שלה לאחר הודעת הזכייה של שייקר: "מישהו בבקשה יכול להסביר לי מה כל כך פורץ דרך בשייקר? אני פשוט לא מאמינה שהם זכו".

כתב אחר של טק-קראנץ', פול קאר, החליט להתפטר בעקבות הצהרתו של שונפלד כי ארינגטון לא היה מעורב בבחירת הפיינליסטיות.

קאר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "וכך התרבות החדשה של אמון ושקיפות מתחילה", ואף העלה פוסט נוקב שבו טען כי אחת הסיבות להתפטרותו היא העובדה שבניגוד לרצונו של ארינגטון לבחור את יורשו, שונפלד נבחר לטענתו על-ידי אריאנה האפינגטון, עורכת התוכן של AOL.

שונפלד לא נשאר חייב והעלה בעצמו פוסט, שכותרתו הייתה "פול, אני מקבל את ההתפטרות שלך".