אנטרה סיימה בהצלחה שלב ראשון בניסוי לאוסטאופורוזיס

החברה הבת של DNA סיימה בהצלחה השלב הראשון בניסוי Phase I בתרופה לטיפול באוסטאופורוזיס ■ מנכ"ל אנטרה: "מרוצים מתוצאות הניסוי; צעד מרכזי לקראת ייצור התרופה"

חברת DNA הודיעה היום (ב') כי החברה הבת, אנטרה ביו, חברה פרטית אשר החברה מחזיקה בכ-97% מהונה המונפק, הכריזה כי סיימה בהצלחה את השלב הראשון בניסוי Phase I בתרופה לטיפול באוסטאופורוזיס.

מטרת הניסוי הינה בחינת בטיחות לשימוש בתרופה המפותחת בבני אדם, ומטרתו המשנית הינה קבלת עדויות ראשוניות לגבי העברת החומר הפעיל בתרופה למערכת הדם.

הניסוי מתבצע ביחידת הניסויים הקליניים של בית החולים הדסה עין-כרם. בשלב הראשון (שלב הבטיחות) השתתפו 12 מתנדבים שקיבלו את התרופה, כאשר במהלך הבדיקות לא נפצו חריגות רלוונטיות באף אחד מהפרמטרים והמטופלים לא דיווחו על אי נוחות כלשהי, ולא נצפו תופעות לוואי.

בשלב השני (העברת החומר הפעיל), ייבדקו אחוזי העברת החומר הפעיל בתרופה האוראלית של אנטרה במתנדבים בריאים. תוצאות שלב זה צפויות להתקבל תוך מספר חודשים.

התרופה האוראלית של אנטרה לטיפול באוסטאופורוזיס מבוססת על מולקולה שנחקרה רבות והוכחה כיעילה ובטוחה, אשר נמצאת בשימוש נרחב באמצעות זריקות, עם היקף מכירות הנאמד בשנת 2010 בכ-830 מיליון דולר.

"אנו מרוצים מאד מתוצאות הניסוי ורואים בהן צעד נוסף ומרכזי לקראת ייצור תרופה אוראלית ראשונה שתאפשר בניה וחיזוק של העצמות אצל חולי אוסטאופורוזיס", אמר ד"ר פיליפ שוורץ, מנכ"ל אנטרה. "התרופה האוראלית שלנו תאפשר שיפור משמעותי במצב המחלה, לה שוק יעד הנמצא במגמת צמיחה ואשר הסתכם בשנת 2010 בכ-10 מיליארד דולר".