פסגות זכה במכרז הפנסיה של האוניברסיטה הפתוחה

מדובר במכרז הפנסיה וקרן ההשתלמות של עובדי הסגל האקדמאי הזוטר של האוניברסיטה הפתוחה ■ פסגות גבר על קרן פנסיה של הראל ועל מבטחים החדשה של מנורה

‎‎אפילו המסע הגדול ביותר מתחיל בצעד קטן אחד. פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל בניהולו של רונן טוב, הודיע על זכייה ראשונה מבחינתו במכרז לבחירת קרן הפנסיה המקיפה שתהווה ברירת מחדל במקום עבודה גדול. בית ההשקעות הודיע שזכה במכרז הפנסיה וקרן ההשתלמות של עובדי הסגל האקדמאי הזוטר של האוניברסיטה הפתוחה, לאחר שגבר על קרן פנסיה של הראל ועל מבטחים החדשה של מנורה.

הסגל האקדמאי הזוטר של האוניברסיטה הפתוחה מונה כ-1,300 עובדים, המאוגדים בארגון כוח לעובדים. ככל הידוע, השכר הפנסיוני הממוצע של עובדי הסגל הזוטר עומד על כ-7,000-8,000 שקל לחודש.

לפי הערכות, פסגות נתנו במסגרת ההצעה הזוכה הטבות בדמי הניהול כך שחברי הסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה ישלמו דמי ניהול של 1% בלבד מהפרמיה (מתוך מקסימום מותר של 6%) לצד דמי ניהול של 0.2% בלבד מהצבירה (לעומת 0.5% מקסימלי המותרים לגבייה), או ישלמו 2% מהפרמיה לצד תשלום של 0.15% מהצבירה בלבד. את המכרז הוביל ארגון כוח לעובדים, והיועץ הפנסיוני במכרז היה דן ארז.

נכון לסוף יולי, בית ההשקעות פסגות ניהל בפנסיה המקיפה כ-13.2 מיליון שקל בלבד, לעומת מיליארדי שקלים מנוהלים בכל אחת מקרנות הפנסיה שבבעלות הקבוצות המהוות את עיקר התחרות בפסגות. מבחינה זו הפער בין חמש קבוצות הביטוח הגדולות לבין פסגות - שהיא האחרונה עד כה להצטרף לשוק הפנסיה המקיפה - עצום ולא נראה שייסגר בעתיד הנראה לעין. בפסגות מציינים שבקרן כ-4,000 עמיתים, כאשר טוב מציין ש"זכייה זו נוספת למו"מ מתקדמים שאנו מנהלים עם גופים נוספים להצטרפות לקרן הפנסיה של פסגות".